همدان- مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: دام‌های عید قربان با نظارت وکنترل بهداشتی در کشتارگاه قربانی شود،ومردم نذورات خود را درکشتارگاه‌ها قربانی کنند.

دام‌های عید قربان باید در کشتارگاه قربانی شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان همدان؛ محمودرضا رسولی  اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان و انجام مراسم قربانی کردن دام در این روز، دامپزشکی استان همدان به صورت ویژه نسبت به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی مردم اقدام می‌کند.

رسولی افزود: در همین راستا تجهیز و ساماندهی ۱۰ اکیپ ثابت و ۱۴ اکیپ سیار و با ترکیب ۹ نفر دامپزشک، ۲۹ نفر بازرس بهداشتی گوشت، ۱۱ نفر ناظر شرعی، نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی قربانی‌های شهروندان را در کشتارگاه‌های استان انجام می‌دهند.

وی گفت: با توجه به روند گسترش بیماری کووید ۱۹ دراستان و به دلیل احتمال مراجعات زیاد مردمی در جایگاه‌های موقت عرضه دام کشتاری وعدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی جهت جلوگیری از تجمع و مسافرت‌های غیر ضروری درون شهری و برون شهری و به حداقل رساندن مخاطرات بهداشتی امسال عرضه دام در جایگاه‌های موقت ممنوع بوده و شهروندان باید دام خود را ازمیادین عرضه دام زنده دارای پروانه بهداشتی تهیه و درکشتارگاه‌های استان قربانی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.