گیلان- مدیرکل هواشناسی گیلان، از ورود سامانه بارشی و خنک به منطقه از عصر و شب فردا خبر داد و گفت: در برخی از مناطق با کاهش دمای پنج تا ۱۵ درجه ای مواجه خواهیم بود.

کاهش ۵ تا ۱۵ درجه ای دما درگیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی هواشناسی گیلان ،محمد دادرس ، با بیان اینکه در حال حاضر آسمان گیلان صاف تا قسمتی ابری است، اظهار کرد: با شکل گیری ناپایداری های موقتی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها افزایش ابر، وزش باد جنوبی و رگبار و رعد و برق پراکنده طی امروز دور از انتظار نیست.

وی بیشینه و کمینه دمای هوای استان را به ترتیب ۳۴ و ۲۳ درجه سلسیوس دانست و افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار توده هوای گرم و پایدار طی ۲۴ ساعت آینده در منطقه است، اما به تدریج از عصر و شب فردا شاهد نفوذ توده هوای خنک و بارشی به منطقه خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه رگبار باران به تناوب تا جمعه پیش بینی می شود، تصریح کرد: بارش ها طی پنجشنبه از شدت بیشتری برخوردار است لذا احتمال آبگرفتگی منطقه ای، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها، لغزش و رانش زمین و خسارت به شالیزارها وجود دارد.

دادرس، وزش باد، رعد و برق و تگرگ را از دیگر پدیده های جوی آخر هفته در گیلان دانست و گفت: در برخی از مناطق با کاهش دمای پنج تا ۱۵ درجه ای مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به وجود خطر اصابت صاعقه، از هم استانی ها خوسات از قرار گرفتن در فضای بار خودداری کنند و یادآور شد: مردم از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند. همچینن دریای خزر در این مدت برای فعالیت های مرتبط نامناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.