دبیر شورای ‌مسکن مه‌ولات گفت: کارگروهی با محوریت قیمت‌گذاری املاک برای جلوگیری از افزایش قیمت مسکن در این شهرستان تشکیل می‌شود.

تشکیل کارگروه قیمت‌گذاری املاک برای جلوگیری از افزایش قیمت مسکن

به گزارش قدس آنلاین، دبیر شورای‌مسکن مه‌ولات تصریح کرد: تشکیل کارگروهی با محوریت قیمت‌گذاری املاک به صورت ارزش منطقه‌ای که ملاک انجام معاملات باشد، یکی از مصوباتی است که در راستای انجام آن اقدامات لازم انجام شد و صورت جلسه آن به فرمانداری این شهرستان ارسال و مقرر شد این کارگروه مجددا شهر را به قسمت‌های بیشتری تقسیم و قیمت‌ها را با توجه به ارزش منطقه مشخص کرده و این قیمت‌ها ملاک و معیار معاملات باشد.

صاحبی افزود: شناسایی و واگذاری زمین ارزان قیمت در شهر شادمهر مه‌ولات از دیگر مصوباتی است که در حال انجام و پیگیری است.

وی با بیان اینکه بازرسی از انجام معاملات و برخورد با متخلفین در این حوزه از دیگر مصوبات شورای‌مسکن مه‌ولات است، متذکر شد: عدم واگذاری واحدهای تجاری و مسکونی فاقد شرایط سکونت به کارگران فصلی از جمله مصوبات این شورا است که در زمان برداشت محصول پسته اجرایی می‌شود.

دبیر شورای‌ مسکن مه‌ولات ادامه داد: با توجه به توروم موجود در جامعه، مقرر شد ۴۰ درصد افزایش قیمت مسکن لحاظ شده و به اطلاع بنگاه‌داران برسد.

صاحبی تصریح کرد: در راستای افزایش تولید و عرضه مسکن در قالب طرح اقدام ملی، دو قطعه زمین به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع برای ساخت ۹۰ واحد مسکونی مصوب شده است که در حال پیگیری است.

وقتی که یک اداره مستقل راه‌وشهرسازی در مه‌ولات نداریم، چطور می‌توانیم مشکلات این حوزه را مرتفع کنیم

نماینده اداره‌کل راه‌وشهرسازی خراسان رضوی در مه‌ولات در پاسخ سوال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر «مهم‌ترین مشکلات حوزه مسکن در مه‌ولات» افزود: متاسفانه با وجود اهمیت حوزه مسکن و شهرسازی، در مه‌ولات اداره‌ای به عنوان راه و شهرسازی وجود ندارد و از دید من این مهم‌ترین معضل است.

صاحبی افزود: هم اکنون بنده به عنوان نماینده اداره‌کل راه‌وشهرسازی خراسان رضوی در مه‌ولات در یک اتاق واقع در اداره راهداری‌ و حمل‌ونقل جاده‌ای مستقر هستم که این وضعیت خدمت‌رسانی مطلوب به همشهریان عزیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد و لازم است با توجه به اهمیت حوزه مسکن در اولین قدم اداره راه‌وشهرسازی در شهرستان مستقل شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود دلال‌بازی و انجام معملات صوری از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های حوزه مسکن است که امیدواریم با پیگیری این موارد توسط شورای‌مسکن شهرستان و همچنین برخورد قاطع با متخلفین، بتوانیم ثبات قیمت را در بازار مسکن شهرستان فراهم کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.