قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) در مورد مثبت شدن تست دوپینگ دو ملی پوش ووشوی ایران و نهاد متولی در مورد انجام و اعلام تست مربوطه توضیح داد.

آیا مثبت شدن تست دوپینگ ووشوکاران پنهان شده بود؟

قدس آنلاین: فرزاد شارکی در گفت و گو با ایسنا، در مورد شائبه های به وجود آمده در خصوص پنهان ماندن تست مثبت دوپینگ حمید رضا قلی پور و معین تقوی دو ملی پوش پیشین ووشوی ایران، در داخل کشور و این مسئله که مدت ها قبل از سوی فدراسیون جهانی ووشو اعلام شده است، اظهار کرد: هر نهادی که متولی انجام تست دوپینگ است، وظیفه مدیریت نتایج تست را نیز بر عهده دارد.

وی ادامه داد: زمانی که در داخل کشور تست دوپینگ می گیریم، خودمان مدیریت نتایج تست را نیز بر عهده داریم و اگر یک نهاد جهانی اقدام به انجام تست کند، مدیریت نتایج تست را نیز بر عهده دارد.

به گفته قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ حالت دیگری نیز وجود دارد؛ اینکه به طور مثال در مسابقات وزنه برداری جام فجر از طرف فدراسیون جهانی، از ایران نادو درخواست کردند که تست گیری دوپینگ را انجام دهد اما مجددا مدیریت نتایج با فدراسیون جهانی بود.

شارکی در خصوص مثبت شدن تست دوپینگ قلی پور  و تقوی که در نهمین دوره جام جهانی ساندا که در هانگژو چین در سال ۲۰۱۸ شرکت کرده بودند، گفت: در مورد این مسابقات، فدراسیون جهانی ووشو تست های دوپینگ را انجام داده و مدیریت نتایج را نیز عهده دار بوده است و پس از صدور حکم به فدراسیون ووشوی ایران و وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) گزارش کرده اند.

وی ادامه داد: در مورد تست هایی که خارج از وظیفه ایران نادو است فقط می توانیم ببینیم کجا تست گیری انجام شده است و در مورد زمان انجام آن کسب اطلاع کنیم اما در مورد مثبت یا منفی بودن آن اجازه ای نداریم.

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با اشاره به اینکه فدراسیون جهانی ووشو پس از قطعی شدن حکم موظف بوده در فاصله زمانی ۱۰ تا ۱۵ روز موضوع را اعلام عمومی کند، خاطرنشان کرد: باید این مسئله از طریق سایت فدراسیون جهانی اطلاع رسانی شود.

شارکی در پاسخ به اینکه فدراسیون جهانی ووشو مثبت شدن تست های دوپینگ را اعلام کرده است، اما مسائلی مطرح می شود مبنی بر اینکه فدراسیون ووشو در داخل کشور این خبر را اعلام نکرده است، بیان کرد: در این خصوص اطلاعی ندارم.

وی در ادامه با بیان اینکه مکاتبه ای از سوی ایران نادو با وادا و فدراسیون جهانی ووشو در خصوص تست دوپینگ قلی پور و تقوی صورت گرفته است، عنوان کرد: چند روز قبل از خبری شدن مسئله چنین مکاتبه را مدنظر قرار دادیم و سوال پرسیدیم که تست دوپینگ ورزشکار مربوطه مثبت شده است یا خیر که هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نکرده ایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.