زنجان-معدن زیرزمینی سولفوره سرب و روی انگوران با اعتبار یک هزارو ۲۵۰میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

معدن زیرزمینی «سولفوره سرب» و «روی» انگوران به  بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:خداداد غریب پور معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایمیدرو روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از معدن زیر زمینی سولفوره سرب و روی انگوران با اشاره به اینکه استخراج در واحد زیر زمین با پیمانکار و دانش بومی صورت گرفته است، گفت: ۸تن طلای جهان  در ایران تولید می شود ولی درتولیدات سرب  و سرب  کمتر از۵۰درصد ظرفیت تولید می کنیم. 

غریب پور با بیان اینکه درتولید فلزات غیرآهنی  افزایش ده هزار میلیارد تومانی داریم  افزود:در آلومنیوم طرح توسعه داریم  و در طلا نیز  دو معدن طلا به بخش خصوصی واگذار شده است .

وی  رویکرد دولت در فلزات غیر آهنی ها را  توسعه ای ذکر کرد و افزود: در سنگهای قیمتی و غیر قیمتی  با اهداف و رویکرد تولیدی و ایجاد اشتغال است.

وی گفت: در  تقویت زیر بناها در تامین برق و جاده مشارکت داریم واعتبار زیر بناها در ایمیدرو ۵۰برابر افزایش داشته است. 

توسعه جغرافیای معدن

استاندار زنجان نیزدر ادامه  با اشاره به اینکه ۵۰واحد  شمش روی با ظرفیت۳۰۰تن در استان فعال است ادامه داد:این واحدها در حال حاضر با ۵۰ درصد ظرفیت فعال است.

حقیقی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با وجود معادن غنی خام فروشی نکردیم و در سنگهای تزئینی و فولاد فر اوری شده  فروختیم  و ۷۵درصد صادرات ما ماده معدنی است. 

وی با بیان اینکه  واردات در استان  دو برابر متوسط کشوری  ارزشش کمتر است  گفت: صدردصد واردات در استان مواد اولیه است.

حقیقی  گفت: به دنبال توسعه جغرافیای توسعه معدن در این منطقه  هستیم و امیدواریم  معدن زیر زمینی سولفوره با عیار ۲۸درصد  موجب گشایش این حوزه باشد.

وی با تاکید بر بکار گیری نیروهای بومی در واحدهای معدنی ادامه داد:استان در فضای کسب و کار رتبه سوم کشوری رادارد و  سال گدشته ۷ واحد تولیدی ایجاد  و ۱۱واحد تولیدی را به چرخه بر گرداندیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.