در حالی که نمایش «کوکاکولا» از هشتم تا دهم مردادماه هر شب دو اجرا خواهد داشت، سالن‌های تئاتری میزبان چندین نمایش تازه می‌شوند.

«عباس میرزا» به عمارت روبرو می‌آید/«کوکاکولا» دو اجرایی می‌شود/ سه نمایش جدید در خانه نمایش دا

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، این روزها سالن‌های تئاتر نیز کم و بیش نمایش های خود را روی صحنه می برند و با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی میزبان علاقمندان به تئاتر هستند.

در ادامه به نمایش هایی که از فردا و طی هفته آینده اجرای خود را آغاز می کنند، اشاره شده است.

«کوکاکولا» دو اجرایی می‌شود

نمایش «کوکاکولا» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی نصیرملکی جو که از روز یکشنبه بیست و نهم تیرماه اجرای خود را در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده، روزهای چهارشنبه تا جمعه (۸ الی ۱۰ مردادماه) طی دو نوبت میزبان علاقه مندان تئاتر است. با توجه به شرایط کرونا اما این نمایش از استقبال خوبی شده و قرار است طی روزهای آتی کار خود را با دو اجرا ادامه دهد.

بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته اجرای اول این نمایش در روزهای یاد شده ساعت ۱۸ و اجرای دوم ساعت ۲۰ خواهد بود.

نمایش «کوکاکولا» در سه اپیزود اتفاق می افتد. داستان، حول محور موضوع مصرف گرایی افراطی در جوامع مدرن، مسئله «اوبیسیتی» یا همان بیماری فربه گی منتج از استفاده بیش از اندازه از غذاهای آماده، رستوران ها، غداهای کنسروی و غیره است.

سیاوش چراغی پور و پگاه کاظمی (بازیگران)، امیر قالیچی و زهرا سلیمیان (مجریان طرح)، نصیر ملکی جو (طراح صحنه، طراح آکسسوار و ایده پرداز تبلیغات)، سمانه احمدی مطلق (طراح لباس و مشاور طراح و آکسسوار)، شقایق برهمنی (طراح گریم)، پدرام رضوانی (طراح نورو ... گروه اجرایی نمایش «کوکا کولا» را تشکیل می دهند.

«عباس میرزا» به عمارت روبرو می‌آید

نمایش «عباس میرزا» به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمد سعیدی از امروز هشتم مردادماه در عمارت روبرو روی صحنه می‌رود. این اثر با توجه به شیوه اجرایی و تک‌بازیگر بودن آن، برای اجرا در روزهای کرونایی، گزینه مناسبی است.

سیدمحمد سعیدی که سابقه بازی در نمایش‌های «پایان بازی»، «معرکه در معرکه»، «قربانگاه» و نمایش‌هایی به زبان انگلیسی را در کارنامه خود دارد در «عباس میرزا» به نقش‌آفرینی نیز می‌پردازد.

دیگر عوامل اجرایی این نمایش عبارتند از مشاور کارگردان: شهاب رحمانی، مشاور نویسنده: پرنیا شمس، دستیار کارگردان: رضا رضایی، گرافیک: علیرضا گلدهی، موسیقی: حسین حسینی، طراح نور و صحنه: شهریار صولتی، عکاس: سارا عزت‌آبادی و روابط عمومی: ندا کاوندی.

این نمایش از هشتم مردادماه ساعت ۱۹ به مدت ۳۵ دقیقه در عمارت روبرو به نشانیِ تهران، خیابان انقلاب (شرق به غرب)، قبل از چهارراه ولیعصر، بن‌بست کیانپور، پلاک هفت روی صحنه خواهد رفت.

سرو میزبان «دست‌هایت کو مم حسن» می‌شود

نمایش «دست‌هایت کو مم حسن» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی رضا کرمی‌زاده از فردا پنج شنبه ۹ مرداد ماه ساعت ۲۰ در تماشاخانه سرو به صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش به تهیه‌کنندگی وحید لک، اکبر آیین، نازنین نادرپور، اردلان فنی، وحید شفیعی و پوریا نیک اقبالیان هستند.

نمایش «دست هایت کو مم حسن» با حضور در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر توانست نظر مخاطبان بین‌المللی را به عنوان نماینده ایران برای شرکت در جشنواره تئاتر کشور روسیه کسب کند. همچنین این نمایش در بیست و دومین جشنواره تئاتر فتح  که آبان ماه سال گذشته در خرمشهر برگزار شد، توانست ۹ جایزه را در بخش‌های مختلف کسب و به عنوان برترین نمایش جشنواره انتخاب شود.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: امیرعلی پریز، طراح صحنه: رضا کرمی‌زاده، طراح موسیقی: حسین اصیلی، طراح نور: حمید جوکار، طراح لباس: یاسمن پناه، طراح گریم: مینا پناهپوری، طراح پوستر و بروشور: امین کرمی زاده و ...

علاقمندان می توانند برای تماشای این نمایش به تماشاخانه سرو واقع در خیابان آیت الله طالقانی، نرسیده به ایستگاه متروی آیت الله طالقانی مراجعه کنند.

«الف کاف شین» به صحنه باز می‌گردد

نمایش «الف کاف شین» به نویسندگی و کارگردانی روزبه حسینی از جمله نمایش‌هایی بود که اسفند ماه سال گذشته  با شیوع ویروس کرونا بعد از چند روز اجرا متوقف شد اما حالا با گذشت پنج ماه از شیوع این ویروس دوباره روی صحنه می‌رود.

«الف شین» با بازی سیما شکری از اعضای اصلی گروه نمایشی «و ناگهان» و با همراهی دو بازیگر جوان اجرا می‌شود و نازنین زنگنه و زهرا صحبتی از عوامل نمایش «الف کاف شین» موقعیتی از حالات بازیگر زن اصلی نمایش را بازآفرینی می‌کنند.

گفتنی است این نمایش از هفته آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با الزام استفاده از ماسک روی صحنه می‌رود.

اجرای سه نمایش در خانه نمایش دا

نمایش «واجد شرایط» از ۵ مردادماه ساعت ۲۰:۳۰ در خانه نمایش دا اجرای خود را آغاز کرده است. این نمایش نوشته آیدین آقازاده و کار مصطفی کزازی است که رضا پهلوان، سعید خدادوست، آتنا دولت آبادی، حسین عارفی‌کیا و مریم محمدوند در آن ایفای نقش می‌کنند. تهیه‌کننده این نمایش نیما قاسمیان و طراح نور و صدای آن آیدین آقازاده است.

در خلاصه داستان این نمایش کمدی اجتماعی آمده است؛ هنرمندی قصد دارد برای خلق اثر جدید خود از رابطه‌های عاشقانه در زمان‌های مختلف تاریخ الهام بگیرد، شناخت او از گذشته باعث می‌شود در زندگی امروزی خود به مشکل بر بخورد.

همچنین این تماشاخانه از ۱۲ مردادماه ساعت ۱۹ میزبان نمایش «برلین ۱۰:۱۰» نوشته علی صفری با طراحی و کارگردانی رها حاجی زینل است. بازیگران این درام معمایی نیما سپهرار، یاسمن خلیلی، حسن محمدیان، محمد پسندیده، سارینا آزاد میلانی، فرخ مهر کیوان مهر و نابت شفائی هستند.

دیگر عوامل نمایش «برلین ۱۰:۱۰» عبارتند از؛ طراح موسیقی: مهسا جهانی، طراح لباس: یاسمن خلیلی، طراح گریم: رها حاجی زینل، طراح گرافیک: علی صفری، طراحی و ساخت تیزر: حنیف پرنده و ...

در خلاصه داستان نمایش «برلین ۱۰:۱۰» آمده است؛ وقتی پشت ویترین ساعت‌فروشی‌ها می‌ایستیم، همه ساعت‌ها روی ۱۰:۱۱ دقیقه تنظیم شده‌اند، باور بر این است که در این ساعت جنگ جهانی دوم به پایان رسیده، اما چه کسی می‌دونه که یک دقیقه قبل از پایان جنگ چه اتفاقاتی افتاد؟

«هجوم» نمایش دیگری با برداشتی آزاد از رمان «وقفه در مرگ» نوشته ژوزه ساراماگو است که به زودی در این مجموعه اجرا خواهد شد. نویسنده و کارگردان این نمایش سیاسی علی صفری است و بازیگران آن کیارش لبانی، محمود رشیدی، محمد امین فرج‌خواه، نابت شفائی، شیده غفاریان، اریک قاراسمیان، بابک بینش، علیرضا محبوبی، پردیس جلالی، مهشاد پاکدامن، مبینا بختیاری و هما شهیدی زاده هستند.

عوامل این نمایش عبارتند از؛ طراح موسیقی: مهدی سلیمی، طراح چهره‌پردازی: رها حاجی زینل، طراح صحنه: علی صفری، دستیار کارگردان: مسیح حیدری زاده، دستیار و برنامه ریز: شایان لنگرودی، طراح گرافیک: علی صفری، ساخت موشن گرافی: صادق کندری، عکاس: رضا جاویدی و مهسا مطیع.

در خلاصه داستان نمایش «هجوم» آمده است؛ هجوم تشابهات فراوانی نسبت به وضعیت فعلی جهان دارد، شاید قاعده اثر عکس وضعیت فعلی از لحاظ مرگ باشد، اما کائوس موجود در جهان با آشفتگی وضعیت موجود در متن در یک راستا قدم بر می‌دارند. هجوم نگاهی تازه به نمردن بین اقشار مختلف جامعه دارد، افرادی که در ابتدا سرمست از جاودانگی می‌شوند و کاربرد تاثیرگذار مرگ را بر زندگی خود از یاد می‌برند.

علاقمندان به تماشای این سه نمایش می‌توانند بلیت آن‌ها را از سایت تیوال تهیه کنند. خانه نمایش دا واقع در میدان فاطمی، خیابان جهانمهر، کوچه۶/۱، پلاک ۶۶ است.

«جیرجیرک» در تماشاخانه سپند

نمایش «جیرجیرک» به کارگردانی و نویسندگی آرش سنجابی از ۱۰ مردادماه ساعت ۲۱ اجرای خود را در تماشاخانه سپند(سالن شماره ۱) به مدت یک ماه آغاز می کند.

پویا امینی، ویدا جوان، ایمان اصفهانی، رها حاجی زینل، پردیس زارع و نازنین صلح جو، پریسا محسنی، حمیدرضا نعیمی و سیدجواد یحیوی از بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه این نمایش آمده است؛ یه جنایتکار، همیشه یه جنایتکاره، حتا اگه در جستجوی پاکیزگی باشه.

سایر عوامل تولید این نمایش عبارتند از؛ مهدی غلامی: سرخه تهیه کننده، پریسا محسنی: دستیار کارگردان،  شهاب شریفی: طراح صحنه، مهدی رایگانی: طراح گرافیک و پوستر.

علاقه مندان برای تماشای این نمایش می توانند به کریمخان تهران، خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی (آبان)، خیابان سپند، پلاک ۶۹، تماشاخانه سپند مراجعه کنند.

همچنین ادامه نمایش «پنهان خانه پنج در» به کارگردانی آرش فلاحت پیشه از روز سه‌شنبه هفتم مردادماه در مرکز تئاتر مولوی از سر گرفته خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن نمایش «پنهان خانه پنج در» از روز سه‌شنبه ساعت ۲۰:۳۰ به نشانی خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.