عضو شورای شهر مشهدمقدس از آمادگی توس برای جذب سرمایه‌گذار خبر داد و گفت: امیدواریم به زودی موانع ثبت جهانی توس نیز برطرف شود.

فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران دیار فردوسی/ ثبت جهانی توس دنبال می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مسعود ریاضی اظهار داشت: در سال ۹۳، حریم و محدوده توس، توسط استاندار وقت تعیین، تصویب و ابلاغ شده که از آن تاریخ این محدوده به شهرداری مشهد واگذار شده و شهرداری موظف به ارائه خدمات شهری و نظارت بر ساخت و سازها در این محدوده شده است.

وی افزود: از آن تاریخ، باید پیگیری می‌شد تا طرح و نقشه لازم تصویب و ابلاغ شده و ملاک عمل باشد که خوشبختانه بعد از حدود ۶ سال معطلی، این طرح راهبردی، به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید که حال منتظر ابلاغ این طرح هستیم.

ریاضی بیان کرد: این اتفاق بزرگ، چند دستاورد در محدوده توس دارد که از آن جمله می‌توان به خروج ساکنان توس از بلاتکلیفی اشاره کرد، حالا دیگر اهالی توس می‌دانند که با املاک خود چه می‌توانند کنند و مبنای ساخت و سازهای آنها، چه باید باشد.

وی اضافه کرد: در گام بعدی، سرمایه‌گذاران قرار دارند که می‌دانند پروژه‌ها را به چه چشم انداز، چه مبلغ و چه هدفی به اجرا بگذارند، عملا با تصویب این طرح، امکان ورود سرمایه گذاران به توس فراهم شده است.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: توس یک کانون گردشگری و ثروتی عظیم در این حوزه بوده که سال‌ها زیر خاک پنهان مانده بود حال، اقدامات صورت گرفته از جمله تصویب طرح راهبردی و اجرای طرح جلوخان، می‌تواند این گرد و غبار فراموشی از چهره توس، بزداید و موضوع ثبت جهانی را نیز بعد از این پررنگ‌تر می‌توان دنبال کرد.

ریاضی گفت: براساس طرح راهبردی مصوب، زمین‌های کشاورزی توس، اجازه تفکیک پیدا نخواهند کرد، همچنین جمعیت توس نیز پیش بینی شده که از ۴۲ هزار نفر فعلی به بیش از ۶۲ هزار نفر افزایش نیابد تا در تامین منابع آب، برق و انرژی مشکلی ایجاد نشود.

وی بیان کرد: اگر در طرح تفصیلی، ساخت و سازهای فعلی تثبیت شود، برخورد قانونی صورت نخواهد گرفت در غیر این صورت، ساخت و سازهای صورت گرفته در توس که بر خلاف طرح باشد، باید روال قانونی شهرسازی را طی نمایند و حتی برخی از آنها باید قلع شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.