سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کووید-۱۹ در کشور را اعلام کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، دو هزار و ۶۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و یک هزار و ۶۰۴ نفر از آنها در مراکز درمانی بستری شدند.

۱۵ استان ایران در وضعیت قرمز کرونا/ ۱۹۶ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته

قدس آنلاین: دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۸ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۶۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۸ هزار و ۹۰۹ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۳۴۳ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، خوشبختانه تا کنون ۲۵۹ هزار و ۱۱۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

لاری همچنین گفت: ۴۰۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون دو میلیون و ۴۰۵ هزار و ۸۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک در توضیح استان های در شرایط قرمز کرونا گفت: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: همچنین استان های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.