رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته نقش موثری در بیمار یابی و جلوگیری از بستری شدن بیماران در مراکز درمانی دارند، گفت: باید این مراکز به صورت فعالانه عمل کرده، با گسترش برنامه‌های تبلیغاتی فعالیت این مراکز به مردم اطلاع‌رسانی شود.

مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته باید به شکل فعالانه در بیماریابی و غربالگری وارد شوند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وب دا، دکتر مهدی گویا در نشست اعضای ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اجرای طرح‌های غربالگری نقش موثری در کنترل بیماری کرونا دارد، اظهار کرد: باید با گسترش خدمات آزمایشگاهی و اعلام نتیجه تست درکمتر از ۲۴ ساعت، در کوتاه‌ترین زمان بیماران زیر پوشش اقدامات درمانی و مراقبتی قرار گیرند.

وی بر گسترش برنامه‌های آموزشی و دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت به پرسنل فعال در حوزه بهداشت تاکید کرد و گفت: پزشکان و مراقبین سلامت فعال در مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته باید به طور مستمر با جدیدترین و بروزترین اطلاعات و دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی آشنا شده و براساس آن عمل کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه باید با حمایت همه جانبه درون و برون سازمانی خدمات رسانی به شکلی ارائه شود که از ارجاع  بیماران مبتلا به کووید -۱۹ به مراکز درمانی جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های غربالگری در حوزه بهداشت  مهمترین راهکار در شناسایی زودهنگام بیماران و جلوگیری از انتقال به مراکز درمانی است.

گویا ارائه خدمات به صورت سرپایی در مراکز درمانی را یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: در صورت بستری شدن بیمار در مراکز درمانی باید با انجام مراقبت‌های تیمی از انتقال وی به بخش‌های مراقبت‌های ویژه و در نهایت نیاز بیمار به دستگاه ونتیلاتور تا حد ممکن کاهش یابد.

وی بر گسترش برنامه‌های نظارتی و بازرسی‌های میدانی نیروهای ستادی حوزه بهداشت از عملکرد واحدهای زیر پوشش در خدمات‌رسانی به بیماران تاکید کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به بهترین سامانه ثبت اطلاعات کشور است و در حال حاضر در حوزه ثبت بیماری‌ها در سطح وزارت بهداشت قرار است مورد استفاده قرار گیرد، اضافه کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات دانشگاه از ظرفیت‌های این سامانه در دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

گویا با بیان اینکه اپیدمی‌های طولانی مدت موجب فرسودگی نیروی انسانی می‌شود، اظهار کرد: سیاست‌های استراحت‌های ساعتی، روزانه و هفتگی برای خادمان سلامت باید مورد توجه قرار گیرد تا از خستگی و فرسودگی نیروی انسانی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.