دبیر بنیاد بین المللی غدیر در خراسان رضوی گفت: افتتاحیه سلسله جشن‌های دهه ولایت و امامت و عید غدیر در استان ، در حرم مطهر رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

برپایی افتتاحیه جشن‌های دهه ولایت در حرم  مطهر رضوی / توزیع یک میلیون و ۱۰۰ پرس غذا در حاشیه شهرمشهد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سعید آخوندی، ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه ولایت اظهار کرد: با توجه به وضعیت فعلی کشور و شیوع ویروس کرونا باید جشن‌های دهه ولایت و امامت به سبکی متفاوت از سال‌های قبل برگزار شود تا عید غدیر هم با حفظ سلامتی مردم، گرامی داشته شود به همین دلیل افتتاحیه سلسله جشن‌های دهه ولایت و امامت و عید غدیر در استان شنبه آینده در حرم مطهر رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در خراسان رضوی با بیان اینکه دهه ولایت در سطح استان با شعار«بهترین عید» نامگذاری شده است در خصوص برنامه‌های این عید بزرگ گفت: برای برنامه‌های شعائری پنج کارناوال شادی با ماشین‌های سنگین و چند کارناوال با ماشین‌های سبک و مداحی در ۱۱۰ نقطه از مشهد و ۴۵ کاروان برای شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه از لزوم توجه به قشر ضعیف و اجر و پاداش بسیار زیاد اطعام در روز غدیر از توزیع یک میلیون و ۱۰۰ هزار پرس غذای تحت عنوان «اطعام و احسان علوی» در شب و روز عید غدیر در مناطق محروم و حاشیه شهر خبر داد.

آخوندی در خصوص دیگر برنامه‌های دهه ولایت اظهار کرد: شهر آرایی، چراغانی و آذین بندی ورودی شهر، میادین اصلی به ویژه میادینی که به نام امیر المؤمنین(ع) است و تبلیغ در بیلبوردهای شهری از اقداماتی است که در ابتدا و طول دهه انجام می‌گیرد علاوه بر این ۱۱۰ ایستگاه صلواتی توزیع بستنی با نظارت و حضور اداره بهداشت برپا می‌شود.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در خراسان رضوی متذکر شد: اجرای ۶۰۰ مراسم در مشهد و شهرستان‌ها در فضای باز، ویژه برنامه کودک و نوجوان، دو مسابقه حفظ خطبه غدیر و برداشت‌ها از این خطبه همچنین چاپ ۵۰۰ هزار نسخه خطبه غدیر و انتشار آن نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه زیارت سادات یکی از سنت‌های دیرینه در روز عید غدیر است، خاطرنشان کرد: زیارت سادات و شهدای مدافع سلامت و آسیب دیده از کرونا را با هماهنگی گروه‌های جهادی در نظر داریم و این گروه‌ها با نام «لوای علی» به خانواده‌های نیازمند کمک می‌کنند که علاوه بر این در این دیدارها جمعی از خادمین حرم علوی و پرچم حرم امیرالمومنین(ع) نیز حضور خواهند داشت.

آخوندی گفت: دهه ولایت امسال با شرایط بیماری کرونا عجین شده است و با توجه به مشکلات اقشار متوسط و ضعیف جامعه و مواسات کسانی که توانمندی کمک و یاری به نیازمندان را دارد و صاحب خانه‌هایی که اجاره خانه نگیرد و یا تخفیف به مستاجران دهد، می توانند عضو نهضت خدمت رسانی شوند.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در خراسان رضوی یادآور شد: بخشی از برنامه‌های معارفی ویژه دهه ولایت، پویش‌ها، تولید محتوا و پاسخ به شبهات غدیر در فضای مجازی است که طی ۱۰ شب ،۱۰ مراسم در ۱۰ محله با پوشش رسانه‌ای برای محلات در نظر گرفتیم تا فضای شادی ایجاد کنیم.

وی با اعلام این خبر که ویژه برنامه تلویزیونی دهه ولایت به مدت پنج شب از شبکه استانی سیمای خراسان رضوی نیز پخش می شود، گفت: جشن‌های عید غدیر به صورت مردمی و هیاتی و تشکلی برگزار می‌شود و بنیاد تنها هماهنگ کننده این برنامه‌ها است.

آخوندی یادآور شد: هدف ما برگزاری این اعیاد به صورت مردمی و نه نهاد و دستگاهی است و بانیان خیر می‌توانند با مراجعه به تقاطع شهید رستمی- فرهنگسرای غدیر مراجعه و یا با شماره ۷۳۳۶۹۱۵۷۰ داخلی ۲۴۵ تماس بگیرند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.