وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، این کشور حدود ۱۲ هزار سرباز را از آلمان بیرون خواهد کشید.

پنتاگون: حدود 12 هزار سرباز آمریکایی آلمان را ترک می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، واشنگتن ۱۱ هزار ۹۰۰ سرباز را از آلمان خارج می‌کند و ۵۵۰۰ تن از آنها را به کشورهای دیگر خواهد فرستاد.

اسپر در کنفرانسی خبری گفت: طرح کنونی فرماندهی اروپا شامل انتقال ۱۱ هزار و ۹۰۰ سرباز از آلمان و کاهش تعداد کنونی از ۳۶ هزار نیرو به ۲۴ هزار نیرو است.

طبق اظهارات اسپر، ۵۵۰۰ تن از مجموع ۱۱ هزار و ۹۰۰ نیرو در کشورهای عضو ناتو مستقر خواهند شد و بقیه یعنی ۶۴۰۰ تن به آمریکا برمی‌گردند و براساس تناوب در اروپا مستقر خواهند شد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ۴۵۰۰ نیروی زرهی به آمریکا برخواهند گشت در حالی‌که واحدهای دیگر براساس تناوب در شرق و منطقه دریای سیاه مستقر خواهند شد تا مهار روسیه و تضمین امنیت هم‌پیمانان در بخش جنوب شرقی تقویت شود.

اسپر اضافه کرد: در آینده احتمالا آمریکا نیروهای بیشتری به لهستان و کشورهای بالتیک بفرستد. احتمالا فرصت‌های بیشتری برای استقرار نیروها در لهستان و کشورهای بالتیک وجود داشته باشد.

پیشتر امروز مسؤولان آمریکایی گفته بودند، آمریکا امروز طرح خروج حدود ۱۲ هزار نیرو از آلمان را اعلام می‌کند. این اقدام بعد از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکاست. البته این کشور نیمی از این نیروها را به منظور مقابله با چالش روسیه در اورپا نگه خواهد داشت.

با این وجود مسؤولان آمریکا که نام خود را فاش نکردند، تاکید کردند، نسبتا تعداد کمی تنها از واحدهای پیشرو در آینده‌ای نزدیک خارج خواهند شد و بقیه تحرکات نیروها تا زمان کامل شدن خروج سال‌ها طول خواهد کشید.

یکی از این مقامات گفت: ماه‌ها برای برنامه‌ریزی و سال‌ها برای اجرا زمان نیاز خواهد بود زیرا مساله بسیار پیچیده است.

او به میلیاردها دلار احتمالی در تامین مالی مطلوب و طرح‌ وبرنامه‌ریزی‌های بیشتر از سوی شاخه‌های نیروهای مسلح اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.