اگر در تعطیلات تابستان پیش‌رو قصد سفر به دبی را دارید و دنبال تور دبی مناسبی هستید، باید با قوانین دبی آشنا شوید و سپس تور موردنظرتان را رزرو کنید پس بد نیست بیشتر با این شهر مدرن و قوانینش آشنا شویم.

باید و نباید ها در سفر به دبی؛ قبل از سفر قوانین کشور میزبان را مطالعه کنید

شهر دبی همچون نگینی در خلیج‌فارس می‌درخشد و کم‌تر کسی است که نام این شهر ثروتمند و زیبا را نشنیده باشد. هر سال میلیون‌ها گردشگر از شهر دبی، به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر امارات، بازدید می‌کنند و از جاذبه‌های بسیار دیدنی آن لذت می‌برند. طبق آمار، میزان سفر ایرانیانی که ازطریق تور دبی به این شهر پیشرفته سفر می‌کنند، حدود ۲۳ درصد افزایش یافته است.

اگر در تعطیلات تابستان پیش‌رو قصد سفر به دبی را دارید و دنبال تور دبی (https://www.alibaba.ir/tour/united_arab_emirates-dubai) مناسبی هستید، باید با قوانین دبی آشنا شوید و سپس تور موردنظرتان را رزرو کنید. پس بد نیست بیشتر با این شهر مدرن و قوانینش آشنا شویم.

شما به‌عنوان یک توریست خارجی، باید فرهنگ کشور میزبانتان را به‌خوبی بشناسید. از آن‌جایی‌که دبی محدودیت‌های سنگینی برای توریست‌های خود دارد، اگر می‌خواهید برای اولین بار به دبی سفر کنید، درادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با قوانین دبی بهتر آشنا شوید.

نبایدهای مهم در سفر به دبی

تور دبی علی بابا

زمانی‌که به این شهر سفر می‌کنید، تعداد ی مراکز متنوع و لوکس در سطح شهر  وجود دارند که نوشیدنی‌های الکلی به فروش می رسانند  اما درباره نوشیدن الکل در اماکن عمومی و حتی همراه‌داشتن آن، قوانین سفت و سختی وجود دارد و نوشیدن الکل می‌تواند عواقب قانونی سنگینی به همراه داشته باشد.

پوشیدن لباس‌های نامناسب در دبی

زمانی‌که با تور دبی علی بابا به دبی سفر می‌کنید، باید اطلاع داشته باشید که قوانین لباس‌پوشیدن در شهر دبی از امارات کمی متفاوت‌تر است. شما پیش از ورود باید اطلاعات دقیقی از قوانین آن داشته باشید. دبی درباره نوع پوشش هم قوانین سفت و سختی دارد!

برای مثال، زمانی‌که به بازدید نقاط قدیمی و مذهبی دبی می‌روید، حتما لباس شنا باید شانه‌ها و زانوهای شما را بپوشاند و همچنین یقه بسته‌ای داشته باشد اما هنگام گشت‌وگذار در شهر و اماکن عمومی، باید لباس‌های عادی بر تن داشته باشید.  

عکس‌گرفتن از مردم دبی

شاید این مورد کمی برایتان عجیب باشد؛ ولی در امارات متحده عربی نباید از مردم شهر عکس بگیرید. چراکه این کار غیرقانونی بوده و تحت قوانین سایبری این کشور جرم محسوب می‌شود و پیگیری قانونی دارد.

عکاسی از غریبه‌ها و بدون اجازه آن شخص، منجر به پرداخت جریمه ۵۰۰ هزار درهمی و شش ماه حبس خواهد شد. پس اگر دوست دارید از دیگران عکس بگیرید، فراموش نکنید اول از رضایت آن‌ها مطمئن شوید.

خوردن و آشامیدن در ماه رمضان ممنوع است

در دبی طی این ماه مقدس خوردن، نوشیدن، سیگارکشیدن یا بلندکردن صدای موسیقی در طی روز در اماکن عمومی این شهر ممنوع است و از لحاظ قانونی جرم محسوب می‌شود.

در ضمن افرادی که روزه نیستند، باید برای خوردن و آشامیدن در خانه خود یا در رستوران‌هایی باشند که مجوز فروش غذا در ماه رمضان را دارند.

همراه داشتن داروهای بدون نسخه پزشک

شاید این هم برایتان کمی عجیب باشد؛ ولی همراه‌آوردن دارو به دبی واقعا به‌همین سادگی هم نیست. توجه داشته باشید که پیش از آنکه داروی مصرفی خود را در چمدان قرار دهید، باید حتما نسخه دکتر خود را کنارش بگذارید. یعنی حتی اگر یک مسکن کدئین‌دار را بدون نسخه همراه داشته باشید، ممکن است دردسر زیادی برایتان ایجاد شود.

هرگونه بی‌احترامی توریست‌ها به دین و فرهنگ و قوانین دبی غیرقانونی است و می‌تواند عواقبی مانند جریمه مالی یا حتی زندان همراه داشته باشد

موضوع مهم‌تر بعدی این است که نسخه شما حتما باید به زبان انگلیسی باشد تا ماموران فرودگاه بتوانند از صحت آن مطلع شوند و مجوز ورود شما را بدهند. این یک هشدار جدی است؛ پس حتما در این مورد تحقیق کنید و اطلاعاتتان را بالا ببرید. می‌توانید از پزشک خود بخواهید دستورالعمل مصرف داروها را به‌شکل دقیق به زبان انگلیسی بنویسد تا کار شما راحت‌تر شود.

بی‌احترامی به دین و فرهنگ مردم دبی

خیلی طبیعی است که مثل هر کشور خارجی دیگر، همه گردشگرانی که به دبی سفر می‌کنند، حق بی‌احترامی به دین، فرهنگ، تاریخ و مردم امارات را ندارند. پس اگر می‌خواهید سفری راحت و بدون دغدغه به دبی داشته باشید، همه تلاش خود را بکنید که حتی درصورت بروز برخورد با مردم این شهر، کوچک‌ترین توهینی به آن‌ها نکنید. چراکه هرگونه بی‌احترامی توریست‌ها به دین و فرهنگ و قوانین دبی غیرقانونی است و می‌تواند عواقبی مانند جریمه مالی یا حتی زندان همراه داشته باشد.

امیدواریم نکات ارائه شده در این مطلب به شما در سفر با تور دبی علی بابا کمک کنند. آگاهی از قوانین هر کشوری پیش از سفر، می‌تواند از به‌وجودآمدن مشکلات احتمالی جلوگیری کند و باعث شود سفری دلچسب و خاطره‌انگیز داشته باشیم. آیا تابه‌حال هنگام سفر به دبی با قوانین این شهر برخورد داشته‌اید؟ متاسفانه افراد زیادی هستند که به‌علت عدم‌آشنایی با قوانین دبی، در این شهر دچار دردسر می‌شوند. موارد ذکرشده در این مطلب را جدی بگیرید تا سفری بی‌دغدغه و به‌یادماندنی به دبی را تجربه کنید. فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود درباره سفر به دبی و قوانین این شهر را با ما درمیان بگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.