زنجان-رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: پتروشیمی زنجان با سوء سابقه گذشته خود نوعی بدبینی را بدنبال داشته است.

پتروشیمی زنجان راهی برای برگشت ندارد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین:ناصر فغفوری رئیس سازمان صمت استان زنجان در نشست خبری روز چهارشنبه که در معدن انگوران برگزارشد، با بیان اینکه معدن  انگوران در کشور پر عیارترین ماده معدنی را دارد بر بکارگیری نیروهای بومی در این معدن تاکید کرد.
 فغفوری با بیان اینکه میزان حقوق وصولی معادن در  سال ۹۸ در استان بیش از ۳۲ میلیارد تومان بوده  است افزود:پیش بینی می کنیم امسال  ۴۰میلیارد تومان را رکود بزنیم.
وی با اشاره به اینکه  ۳۶ ماده معدنی مهم در استان وجود دارد افزود: ۳۶ ماده معدنی قابل استحصال است و ما در حوزه معدن به دنبال تکمیل زنجیره ارزش افزوده هستیم  ودر این راستا در فولاد زنجیره ارزش افزوده تکمیل شده است.
این  مسئول ادامه داد:۸۰درصد تولید فولاد آلیاژی الکترود کشور در استان زنجان تولید می شود.
فغفوری با اشاره به اینکه ۲۷ واحد تولیدی تعطیل به چرخه باز گشته اند  گفت: در صددیم تا واحد ذوب و فلزات ابهر،چینی ماهنشان،مجموعه بلکا،چرم مصنوعی زنجان و...را  به عرصه تولید برگردانیم.
وی با تاکید بر اینکه پتروشیمی زنجان با سوء سابقه گذشته خود نوعی بدبینی را بدنبال داشته است ادامه داد:تسهیلات ارزی این واحد به میزان   ۳۲۰میلیون دلار اختصاص یافته و بیش از۱۵میلیون دلار ماشین آلات در  فضای بی خبری به استان آمده  است.
وی با اشاره به اینکه  ۱۴۰میلیون دلار تجهیزات برای پتروشیمی خریداری شده است وجا برای برگشت به عقب ندارند ادامه داد: مردم تنها ۶درصد از سهام این شرکت را دارند.

 


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.