وضعیت ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی طی‌ هفته‌های اخیر تا حدی پیش رفته است که هم اکنون فقط شهرستان خوشاب این استان ۶ و نیم میلیون نفری وضعیت سفید دارد و ۳۱ شهرستان دیگر آن در شرایط قرمز، نارنجی و زرد به سر می‌برند.

تنها یک شهرستان خراسان رضوی از لحاظ کرونا در وضعیت سفید قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، این در حالی است که به گفته مسوولان بهداشت و درمان این استان تعداد مبتلایان به کرونای بستری در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی این استان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که ۸۰ درصد جمعیت استان را در خود جای داده است طی روزهای اخیر تغییر محسوسی نداشته است.
مدیر گروه اطلاع رسانی بیماری کووید- ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: تعداد بیماران بستری بر اثر کرونا در بیمارستانهای زیر پوشش این دانشگاه طی روزهای اخیر به نسبت ثابت بوده و روزانه حدود ۲۰۰ بیمار را شامل می شود.

دکتر حمید رضا رحیمی افزود: هم اکنون هزار بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که ۷۰ درصد آنها مربوط به شهر مشهد هستند.

وی اضافه کرد: طبق آخرین آمار اعلام شده هم اکنون تنها شهرستان خوشاب در خراسان رضوی از لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت سفید قرار دارد و هشت شهرستان دیگر این استان در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند و ۲۳ شهرستان این استان در وضعیت قرمز به سر می برند.

مدیر گروه اطلاع رسانی بیماری کووید- ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهرستانهای "مه ولات، تربت‌جام، کاشمر و بینالود" در وضعیت نارنجی و شهرستانهای "جوین،  جغتای،  داورزن و خلیل آباد" در وضعیت زرد هستند.  

رحیمی  همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، استفاده از ماسک و تماس با مرکز ۱۹۱ قبل از هر اقدامی و با مشاهده هر گونه علائم مشکوک برای پیشگیری و شناسایی به موقع و درمان مبتلایان به کرونا تاکید کرد.  

سرپرست تیم اعزامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که از روز چهارم مرداد ماه کنونی برای کمک به کنترل کرونا در مشهد مستقر شده اند هم در این خصوص گفت: نتایج حاصل از بررسی اقدامات انجام شده در این دانشگاه مثبت ارزیابی می‌شود و مجموعه اجرایی استان خراسان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مبارزه با کرونا به صورت هماهنگ عمل می‌کنند.
دکتر فریدون نوحی افزود: شرایط شهر مشهد به دنبال اقدامات در حوزه کرونا و مشورت با صاحب نظران علمی در کنترل بیماری کووید-۱۹ بهبود خواهد یافت.
وی اضافه کرد: وجود بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضور زائران و شیفتگان آن حضرت از سراسر کشور موجب شده است که مشهد مقدس، اهمیت خاصی برای مسوولان وزارت بهداشت و کشور داشته باشد و ضروری است با همکاری یکدیگر شرایط به گونه‌ای فراهم شود که با قطع زنجیره کرونا، زمینه حضور زائران بارگاه منور رضوی با اطمینان خاطر فراهم شود.

هم اکنون حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶.۵ میلیونی خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.  
دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۳ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی را زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی خود دارد.

بر طبق تازه‌ترین گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۲۹۸ هزار و ۹۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۳۴۳ تن رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.