رییس ستاد دیه خراسان رضوی گفت: مردم با وجود شرایط ممنوعیت برگزاری مراسم عزادارای در شرایط کرونا می‌توانند هزینه عزاداری برای عزیزان درگذشته خود را به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص دهند.

هزینه سوگواری درگذشتگان در دوران کرونا به آزادی زندانیان اختصاص یابد

به گزارش قدس آنلاین،جواد غفاریان طوسی افزود: به طور متوسط برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در این استان که دیون سنگین مالی ندارند جمع آوری ۲۰۰ میلیون ریال کمک از سوی خیرین زمینه آزادی یک نفر را فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: البته این رقم تقریبی است و برای محکومان مختلف متفاوت است و علاوه بر کمک نیکوکاران معمولا بخشی از بدهیهای مالی محکومان یاد شده توسط شاکیان بخشیده شده و یا توسط ستاد دیه پرداخت می‌شود و از طرفی بخش دیگری از بدهی نیز با تقسیط توسط محکوم پرداخت و در نهایت زمینه آزادی زندانی فراهم می‌شود.
رییس ستاد دیه خراسان رضوی گفت: در حال حاضر شمار زندانیان جرایم غیرعمد استان که مشمول دریافت کمک برای رهایی از زندان هستند ۶۳۶ نفر است.
غفاریان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سال جاری گفت: جشن‌های گلریزان امسال در مناسبتهای مختلف همچون ماه مبارک رمضان و دهه کرامت به شکلی متفاوت در بستر فضای مجازی برگزار شد و این زیر ساختها همچنان برای دریافت کمکهای مردم فراهم و برقرار است.
وی ادامه داد: نیکوکاران می توانند با مراجعه به ستاد دیه و یا واحدهای مرتبط و یا درگاه اینترنتی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان نیازمند خراسان رضوی به آدرس  http://www.khorasanipro.ir  برای مشارکت در آزادی زندانیان کمک کنند.
رییس ستاد دیه خراسان رضوی گفت: امکان پرداخت آنلاین وجوه برای آزادی زندانیان نیازمند از طریق درگاه اینترنتی ستاد به نشانی www.khorasanipro.ir هم فراهم است.
غفاریان افزود: شهروندان نیکوکار می‌توانند از طریق حساب سیبای بانک ملی به شماره ۰۱۰۵۹۴۶۹۴۸۰۰۷، کارت بانک ملی به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۹۳۲۹،   کارت بانک صادرات به شماره ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۱۴۱۹۸۸ و حساب سپهر بانک صادرات به شماره ۰۱۰۸۰۱۱۵۵۰۰۰۱ کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت کنند.

خراسان رضوی ۱۸ هزار زندانی دارد

بنا بر اعلام سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۲۹۸ هزار و ۹۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۳۴۳ تن رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.