رییس کمیسیون اقتصاد شورای شهر تربت‌حیدریه میزان بدهی شهرداری این شهر را دو هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان بدهی مربوط به پیمانکاران طرح‌های عمرانی و خدماتی، بانک شهر و سایر بخش‌هاست.

شهرداری تربت‌حیدریه دو هزار میلیارد ریال بدهکار است

به گزارش قدس آنلاین، نادر سلیمانی افزود: بخش زیادی از این بدهی متعلق به بانک شهر است که مبلغ آن حدود هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: برای جبران این بدهی، دو راهکار پیش روی است که راه نخست پیشنهاد ما به بانک شهر مبنی بر انتقال املاکی است که از طریق اوراق بهادار به تملک شهرداری درآمده است و اگر بانک شهر آن را به عنوان طلب خود از شهرداری قبول کند تا ۹۰ درصد بدهی شهرداری تربت حیدریه به این بانک تسویه می‌شود.    
رییس کمیسیون اقتصاد شورای شهر تربت‌حیدریه گفت: راه دوم،  وصول مطالبات ما بابت بدهی دستگاه‌های دولتی به شهرداری و انتقال آن به بانک شهر است که رقم آن حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است که ۸۰۰ میلیارد ریال آن نیز در سازمان برنامه و بودجه به ثبت رسیده اما متاسفانه تا این لحظه انگیزه‌ و اراده‌ای برای پراخت آن از سوی دستگاه‌های دولتی مشاهده نشده ‌است.
سلیمانی میزان بودجه امسال شهرداری تربت‌حیدریه را بدون در نظر گرفتن سازمان‌های وابسته ۸۹۶ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: شهرداری باید ماهانه حدود ۷۴ میلیارد ریال برای تحقق ۱۰۰ درصدی این بودجه درآمد داشته‌ باشد.
وی شمار نیروهای رسمی، قراردادی،  فضای سبز و خدمات شهری شهرداری تربت حیدریه را ۷۱۰  نفر اعلام کرد و اضافه کرد: شهرداری باید هر ماه مبلغی حدود ۳۳ میلیارد ریال فقط به پرداخت حقوق این نیروها اختصاص دهد که چیزی حدود ۴۴ درصد درآمدش را شامل می‌شود.

رییس کمیسیون اقتصاد شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: تا تاریخ ۱۵ تیرماه امسال، مجموع درآمد شهرداری تربت‌حیدریه،  ۱۵۰ میلیارد ریال بود که تمام آن صرف هزینه‌های این نهاد شده است.
سلیمانی افزود: انتظار داریم شهروندان همانند سال‌های گذشته نسبت به پرداخت به موقع عوارض و بدهی خود به شهرداری اقدام کنند تا این نهاد بتواند خدمات مورد نیاز شهر را به نحو مطلوب ارایه دهد.
وی همچنین از تصویب تخفیف عوارض ساختمانی در شورای شهر تربت‌حیدریه خبر داد و گفت: تخفیف در نظر گرفته شده در کمیته انطباق نیز تایید و از این ماه قابل اجراست و تا پایان مهرماه نیز ادامه دارد.
او میزان تخفیف مرداد ماه جاری عوارض ساختمانی را ۲۵ درصد، در شهریور ۲۰ درصد و در مهر ماه نیز ۱۵ درصد اعلام کرد.
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.