هشت تن از پزشکان در مشهد از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در مقابله با ویروس کرونا دعوت حق را لبیک گفته و شهید خدمت شده‌اند.

هشت پزشک در مشهد بر اثر ابتلا به کرونا شهید خدمت شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، رییس سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان این مطلب افزود: دو تن از پزشکان عزیزی که حین خدمت جان خود را از دست داده‌اند متخصص رشته‌های اطفال و بیهوشی بوده‌اند.
دکتر  علی بیرجندی نژاد افزود: در مقابله با این ویروس شاهد جان باختن ۶ تن از همکاران پزشک عمومی هم بوده‌ایم که بیشتر در خط مقدم نظام ارجاع بیماران کرونایی در مراکز جامع خدمات سلامت و درمانگاهها بیماران مشکوک به کرونا را درمان می کرده‌اند.
وی اضافه کرد: تاکنون پزشکان زیادی در مشهد در حین خدمت به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که بسیاری از آنها بهبود یافته‌اند و برخی همچنان در بیمارستان تحت مداوا هستند.
رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: هم اکنون چند پزشک به علت ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بستری و تحت مداوا قرار دارند که متاسفانه بد حال بوده و از خدواند شفای عاجل آنها را خواستاریم.
بیرجندی‌نژاد همچنین از جان باختن چهار تن دیگر از کادر درمانی مشهد در حین خدمت بر اثر کرونا خبر داد و افزود: یک تن از آنها همکار بینایی سنج بوده است و بقیه نیز در زمره کادر پرستاری و پشتیبانی بوده‌اند.
وی تاکید کرد: در شرایط فعلی بیشترین همکاری مردم با کادر درمانی و مدافعان سلامت  رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات غیر ضروری  است.
سازمان نظام پزشکی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۴ هزار عضو شامل پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک، داروساز و کارشناسان دارای پروانه مانند بینایی‌سنج، شنوایی‌سنج و فیزیوتراپ دارد که هفت هزار و ۸۵۰ نفر آنان پزشک عمومی و متخصص هستند و دو هزار و ۸۵۰ نفر از این تعداد را پزشکان متخصص و فوق تخصص تشکیل می‌دهند.

بر طبق تازه‌ترین گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۲۹۸ هزار و ۹۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۳۴۳ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.