مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: این مرکز با توجه به اهمیت این دهه برنامه‌های متنوع، شاد و جذابی با هدف تبیین اهمیت جایگاه امامت و ولایت تدارک دیده است.

دهه امامت و ولایت در قاب صدا و سیمای خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: این مرکزبا توجه به اهمیت این دهه برنامه‌های متنوع، شاد و جذابی با هدف تبیین اهمیت جایگاه امامت و ولایت در آموزه‌های شیعی و ایجاد بستری شاد و بانشاط و امیدبخش در شرایط سخت جامعه امروز بویژه برای نسل جوان تدارک دیده است.

او افزود: مراسم دعای عرفه به مدت ۱۸۰ دقیقه ازسیما، صدا، رادیو سراسری زیارت و شبکه قرآن به صورت زنده از حرم مطهر رضوی ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ به تهیه کننده علی محمد کاظمیان پور، تهیه و پخش خواهد شد.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی ادامه داد: ویژه برنامه جذاب و شاد عیدانه در ۳ قسمت ۹۰ دقیقه‌ای با بخش‌های متنوعی همچون موسیقی، مسابقه، خاطرات زائران با حضور مهمانان ویژه در ایام عید قربان و عید غدیر به تهیه کنندگی عباس غلام پور و کارگردانی رضا سالار تولید و پخش می‌شود.
نصرپور با اشاره به ایام دهه امامت و ولایت، بیان کرد: با هدف تکریم شعائر دینی و تبیین جایگاه ائمه معصومین ویژه برنامه عید ولایت در ۱۰ برنامه ۶۰ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی محمد رضا خیابانی تنها تولید و پخش می‌شود.
او تصریح کرد: برنامه شکوه ولایت در ۱۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای به منظور پوشش ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به صورت زنده به تهیه کنندگی عبدالرزاق رمضانژاد مهمان مخاطبان سیمای استانی خواهدبود.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی تاکید کرد: علاوه بر این در برنامه‌های روتین مرکز ویژه برنامه‌هایی با موضوع امامت و ولایت نظیر «صبح خراسانی» به تهیه کنندگی محسن وکیلی اسفندیاری، "شب شرقی" به تهیه کنندگی سید حسین خدادادیان حسینی و موضوع "باز خوانی تاریخ اسلام در برنامه تا آسمان به تهیه کنندگی محمد علی صادقی در ۱۰ قسمت و همچنین گزارش ۵ به تهیه کنندگی آرش رهبر با رویکرد مباحث بهداشتی در ایام دهه ولایت تولید و پخش خواهدشد.
نصرپور در ادامه به برنامه‌های صدای خراسان رضوی نیز اشاره و اظهار کرد: در روز عید سعید قربان ویژه برنامه جشن بندگی با هدف ترویج فرهنگ بندگی و ولایی در فضایی شاد با ساختاری ترکیبی و متنوع همچون گزارش از سطح شهر، کارشناسی، روایت و حکایت و موسیقی‌های شاد در ایام دهه ولایت هرروز از ساعت ۱۸ تولید و پخش خواهد شد.
او افزود: برنامه "پرس و جو" نیز به مدت ۴۵ دقیقه با موضوع رعایت اصول بهداشتی در خصوص قربانی کردن با توجه به واگیری بیماری کرونا آماده پخش شده است.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به برنامه ‌های صدای زائر و دهکده، ادامه داد: این دو برنامه برای ارتباط زنده با حرم مطهر و اطلاع رسانی از عملکرد نهادهای مرتبط به بیان آداب و رسوم روستائیان استان در دهه ولایت می‌پردازد.
نصرپور بیان کرد: در روز عید سعید غدیر ویژه برنامه عید ولایت به مدت ۱۲۰ دقیقه در ساختار کلامی و با رویکرد القای شادی و نشاط به تبیین فلسفه این روز می پردازد گزارش‌های مردمی ازسطح شهر و حرم مطهر زینت بخش این برنامه خواهدبود.
او تصریح کرد: برنامه شباهنگام نیز به مدت ۵۰ دقیقه به بررسی واقعه غدیر خم و بیان فلسفه سیاسی آن، صدای زائر به مدت ۵۰ دقیقه به صورت زنده هر روز ضمن ارتباط با حرم مطهر و پخش گزارش‌های مردمی به اطلاع رسانی از برنامه‌های نهادها و ارگان‌های مختلف شهری در این ایام فضایی شادی و بامعنویت را برای شنوندگان فراهم می‌آورد.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی تاکید کرد: برنامه بالا خیابون پایین خیابون در دهه ولایت هر روز به مدت ۴۵ دقیقه با بخش‌های متنوع در قالب طنز و نمایش‌های کوتاه و ارائه گزارش‌های مردمی اوقاتی شاد و مفرح رابرای مخاطبانش فراهم می‌آورد.
نصرپور همچنین با اشاره به ویژه برنامه‌های رادیو سراسری زیارت، اظهار کرد: این رادیو به منظور انعکاس جشن‌ها و کمک‌های مومنانه دهه ولایت، ترویج فرهنگ رضوی، فرهنگ سازی اطعام روز عید غدیر و سایر فعالیت‌های عام المنفعه برای مشتاقان زیارت ۵ هزار دقیقه برنامه تولیدی وتامینی تدارک دیده است.
او افزود: نجوای عارفان عنوان ویژه برنامه زنده‌ای است که در روز عرفه از استودیوی امام رضا (ع) در حرم مطهر پخش خواهد شد، این برنامه که با هدف آشنایی مخاطبان با آداب و فلسفه روز عرفه، وجه تسمیه این روز، اعمال روز عرفه و دعوت به انجام اعمال این روز، آشنایی مخاطبان با اعمال غیر حجاج در روز عرفه از ساعت ١٦:٣٠ تا ٢٠:٣٠ به مدت ۲۴۰ دقیقه به تهیه کنندگی امیررضا رئوف تولید پخش خواهد شد.
این مقام مسئول ادامه داد: برنامه عید بندگی نیز عنوان ویژه برنامه دیگری است از رادیو سراسری زیارت که ازبخش‌های مختلف و متنوعی همچون گزارش‌های شاد از سطح شهر، نمایش، کلام بزرگان، لحظه ارادت، سخن کارشناسان درباره موضوع عید قربان، قرائت قرآن، پخش زنده اذان از حرم مطهر، ادعیه، مداحی وسرود، بخش ویژه امام زمان عجل ا... تشکیل شده است، این برنامه تلاش دارد تا با ارائه تاریخچه قربانی و قربانی کردن در اسلام و سایر ادیان آسمانی، به معرفی چرایی عید قربان و جایگاه آن در اسلام پرداخته و بر آن اساس از تلاش برای سربلندی از آزمون‌های الهی و تبیین نمونه‌ها و مصادیق امروزی سخن گوید.
نصرپور بیان کرد: عید ولایت نیز عنوان ویژه برنامه زنده دیگری ای است از گروه زیارت و فرهنگ رضوی که تلاش می‌کند تا با بیان واقعه غدیر و فلسفه این روز، غدیر از نگاه ائمه معصومین بویژه امام علی (ع) و امام رضا (ع) را تشریح کند.
او تصریح کرد: همچنین عید ولایت می‌کوشد با پخش اعمال روز عید غدیر به دهه ولایت پرداخته و جایگاه غدیر را در آیات و احادیث پررنگ‌تر کرده و فضایل این روز و وظایف مومنان در عید غدیر را تبیین کند، عید ولایت به مدت ۱۸۰ دقیقه در روز عید غدیر خم و از ساعت ١٠ تا ١٣ به تهیه کنندگی امیررضا رئوف تهیه و پخش می‌شود.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی تاکید کرد: سایر برنامه‌های رادیوسراسری زیارت رویکردی متناسب با دهه ولایت گرفته که اهم آن عبارتست از؛ منای دل، پیشوای هدایت، سقاخانه، صبح زیارت، صحن زندگی، پرسش، این روزها، خورشید هدایت، دریا در غدیر، جام ولا، نغمه عشق، آینه حقیقت، منشور امیر، راه نام، عقیق، راه رستگاران، طریقت، غدیریه و عیدانه.
نصرپور با ذکر اهمیت ایام دهه ولایت برای مخاطبین برون مرزی اظهار کرد: رادیو دری صداوسیمای خراسان رضوی برنامه "کافه صبح" با رویکرد محوریت قربان نماد ولایت و غدیر جامعه پویا به تهیه کنندگی محمد عارف حسینی در ۷ قسمت به مدت ۳۱۵ دقیقه برنامه زنده باد زندگی با رویکرد اعیاد قربان و غدیر به تهیه کنندگی علی عطایی و وحیده حسینیان در ۷ قسمت به مدت ۳۱۵ دقیقه روی موج جوانی به تهیه کنندگی قاسم موحد در ۷ قسمت به مدت ۳۱۵ دقیقه را به صورت زنده و برنامه‌های انیس تنهایی، ترنم باران، نمایش هفته، داستان تمثیلی با رویکرد ولایت را به تهیه کنندگی مریم شاهین راد، هانیه بذرافشان و طیبه صفری را برای مخاطبان رادیو دری خود پیش بینی کرده است.
او افزود: رادیو تاجیکی نیز با تولید و پخش ویژه برنامه جهاد نفس ویژه عید قربان به مدت ۱۵ دقیقه به تهیه کنندگی مجید حاتم زاده و همچنین برنامه وصی رسول الله (ص) ویژه عید غدیر به مدت ۱۵ دقیقه دهه امامت و ولایت را گرامی خواهد داشت.
مدیرکل صدا وسیمای خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اهمیت فضای مجازی و مخاطبان آن و همچنین ضریب نفوذ آن، معاونت فضای مجازی صدا و سیمای خراسان رضوی در دهه ولایت اقدام به تولید و انتشار بیش از ۳۰۰ متن، خبر و گزارش و تولید ۲۰ عکس نوشت و پوستر، ۸ اینفوگرافی ۶ گیف، ۶ استیکر ۲ مستند مصاحبه محور، ۵ پادکست، ۱ نماهنگ و بازتولید ۲۰ ویدیوی کوتاه خواهدکرد.
نصرپور بیان کرد: واحد شعر و موسیقی مرکز نیز به مناسبت عید غدیر قطعه‌ای پاپ با نام علی‌ای نور پیامبر به خوانندگی علیرضا خوش روی و آهنگسازی و تنظیم کنندگی مجید صانعی با شعری از حمید بیات را برای مخاطبان خود آماده پخش کرده است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.