استقلال فرهاد مجیدی با نتایج سینوسی بازی‌های لیگ نوزدهم را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد به این امید که بتواند سهمیه مستقیم ورود به لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد تا شاید میزان انتقادها به سیستم مربیگری‌اش را به این شکل کاهش دهد.

قدس آنلاین:  استقلال فرهاد مجیدی با نتایج سینوسی بازی‌های لیگ نوزدهم را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد به این امید که بتواند سهمیه مستقیم ورود به لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد تا شاید میزان انتقادها به سیستم مربیگری‌اش را به این شکل کاهش دهد.

اما مشکل استقلال مسئله کسب سهمیه و حضور در لیگ قهرمانان آسیا نیست معضل بزرگ این تیم نبود ثبات لازم در حوزه فنی و تغییرات پی در پی در کادر فنی است.

اگر امروز رقیب سنتی آبی پوشان پایتخت چهارمین قهرمانی خود را جشن گرفته اند تنها به واسطه حفظ ترکیب ایده آل برانکو ایوانکوویچ بود، البته حمایت‌های مالی تیم مدیریتی در این حوزه سبب موفقیت این تیم شده اما آن‌ها هرگز به ترکیب برنده دست نزدند چون می‌دانستند این استخوان بندی و اسکلت رمز موفقیت تیم آن‌هاست.

اما برخلاف پرسپولیس، تنها عاملی که در استقلال هرگز رعایت نشد ثبات و ماندگاری کادر فنی و بازیکنان بود، شاید امروز سعادتمند معتقد به جمع و جور کردن یک تیم کهکشانی باشد تا قهرمانی را از پرسپولیس بگیرد اما مشکل استقلال دقیقاً همین‌جاست!

*کلکسیون بهترین‌ها

استقلال در حال حاضر بهترین مهاجمان داخلی و خارجی لیگ برتر را در اختیار دارد، حضور دیاباته، قائدی و مطهری برای هر تیمی یک آرزوست اما استقلال آن‌ها را در اختیار دارد پس منطقی نیست به این خط آتش فوق‌العاده ستاره ای دیگر را اضافه کنیم.

کمی عقب‌تر از جمله استقلال با کمبودی مواجه نیست حضور بازیکنانی نظیر فرشید اسماعیلی، علی کریمی، فرشید باقری، میلیچ، غفوری، ریگی، رضاوند و ... این حقیقت را به اثبات می‌رساند. استقلال فعلی در کمربند میانی با مشکل کمبود بازیکن رو به رو نیست.

در خط دفاع داستان به همین ترتیب است حضور ستاره‌هایی چون چشمی، دانشگر، زکی پور و عارف غلامی می‌تواند مایه دلگرمی هر سرمربی با دانشی باشد، از این رو نمی‌توان پذیرفت استقلال کنونی کمبود نفر و بازیکن دارد!

*تصمیمات لحظه‌ای

باید به این حقیقت اشاره داشت در استقلال هنر استفاده از بازیکن و ستاره وجود ندارد و صد البته مهم‌تر در استقلال مدیریت منطقی نیز وجود ندارد، به همین دلیل نباید انتظار تحول را داشت.

مدیران استقلال در لحظه تصمیم می‌گیرند و در لحظه تصمیم آنی خود را اجرا می‌کنند. نمونه بارز آن برکناری وینفرد شفر، قطع همکاری با استراماچونی و در نهایت انتخاب فرهاد مجیدی! کلکسیونی از آنچه می‌تواند یک تیم پر ستاره را نابود کند.

البته برخی بر این باورند می‌توان از این اشتباهات درس گرفت اما رفتار سعادتمند هیچ نشانی از تحول در نگاه مدیریتی ندارد، در برهه کنونی استقلال بهترین مهاجم خارجی تاریخ فوتبال ایران را در اختیار دارد، چه ضمانتی وجود دارد که دیاباته بماند!

شاید او هم مثل میلیچ قرارداد داشته باشد اما وقتی در پرداخت‌ها غیر حرفه ای رفتار می‌کنیم و بد قولی‌ها افزایش می‌یابد دیگر توقعی از بازیکن حرفه ای وجود ندارد.

*ریخت و پاش الکی

این روزها از راهروهای باشگاه استقلال خبر می‌رسد تیم مذاکره کننده استقلال به دنبال استخدام بازیکنان مطرح تیم‌هایی چون تراکتورسازی، نساجی، شهرخودرو و فولاد خوزستان است و تا حدودی مذاکرات به مراحل پایانی نزدیک شده است اما پرسش کلیدی و محوری اینجاست مثلاً حضور هافبک ملی پوش تیم ملی در تیم کنونی با ترافیک فراوان رو به رو است برای استقلال ایجاد مشکل نخواهد کرد؟

قطعاً خرید بازیکن برای استقلال می‌تواند با استقبال گسترده هواداران و رضایتمندی آن‌ها همراه شود اما مدیران استقلال شاید تجربه مدیریت کلان در فوتبال را ندارند بایستی این نکته را به خوبی به یاد داشته باشند که ستاره‌ها عامل موفقیت نیستند و گرنه هم اکنون سپاهان با دو جین ستاره نامدار بر سکوی قهرمانی ایستاده بود!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.