ایلام-نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری گفت: عید قربان؛ قربانی نفس در برابر امر و اراده الهی و مرتبه والای عبودیت است.

«عید قربان» قربانی نفس در برابر امر و اراده الهی و مرتبه والای عبودیت

آیت اله سید محسن سعیدی در گفتگو با خبرنگار ما با تبریک این عید سعید، اظهار داشت: عید سعید قربان که یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است، به تعبیر امام راحل(ره) از اعیاد بزرگ اسلام و میعادگاه پیامبران عظیم الشان از حضرت ابراهیم(ع) تا حضرت محمد(ص) بنیان گذاران توحید و عدالت و رهبران صراط مستقیم عبودیت است.

وی افزود: در حقیقت خداوند تبارک و تعالی این روز را به پاس تسلیم و آمادگی حضرت ابراهیم(ع) در قربانی کردن فرزند و نیز آمادگی و تسلیم فرزندش حضرت اسماعیل(ع) برای قربانی شدن، به عنوان عید قرار داده است و این مدال افتخار که مرتبه والای عبودیت است، به قهرمان توحید داده شد.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: کار او به قدری ارزشمند بود که به مانند"ضربت علی(ع) یوم الخندق افضل من عبادت الثقلین" مدال دیگری به او داده شد که فرمود: ابراهیم در عبودیت و بندگی خدا به تنهایی قائم مقام یک امت بود.

آیت اله سید محسن سعیدی یادآور شد: حال سئوال این است که چرا او به چنین مقامی دست پیدا کرد!؟ پاسخ آن است که او در امتحانات سخت و سنگین الهی با بالاترین نمره قبولی، تسلیم بودنش را در مقابل اوامر الهی اثبات کرد.

وی خاطرنشان ساخت: اولاً با گذشت از نفس؛ چرا که در مقابل انحراف بت پرستی، سکوت و همرنگ جماعت شدن را بر خود حرام دانست و با قلع و قمع کردن بت ها، جان خود را در معرض خطری بزرگ قرار داد. اما خداوند متعال او را از آتش خشم بت پرستان نجات داد و باخلوص در یکتاپرستی اش را با رد هرگونه کمکی حتی از ملائکه الهی به نمایش گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.