مراسم روز عرفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور زائران و مجاوران در حرم ثامن الحجج (ع) برگزار می شود.

برگزاری مراسم روز عرفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، شیوع کرونا باعث شده تا مراسم روز عرفه سال جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور همراه شود که آستان قدس رضوی نیز برای میزبانی از زائران تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است.

مراسم امروز حرم با سخنرانی حجت الاسلام سیدمهدی میرباقری، استاد حوزه و دانشگاه و قرائت دعای و مدیحه سرایی توسط حجت الاسلام جعفر اسلامی فر و سیداحمد واعظی و علی ملائکه از ساعت ۱۶:۳۰ در صحن جامع حرم رضوی برگزار می‌شود.

روح‌الله رنجبر با اشاره به برگزاری مراسم امروز حرم رضوی گفت: ویژه برنامه فرهنگی، مذهبی و معنوی دعای عرفه در حرم مطهر امام رضا (ع) با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی با حضور خادمان، زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود.

مدیر انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی از زائران و مجاوران خواست برای جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت خود و سایر زائران، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را به صورت دقیق و کامل رعایت کنند و بیان کرد: زائران و مجاوران برای مراسم دعای عرفه، مُهر، کتب ادعیه و چادر نماز شخصی همراه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در حرم مطهر رضوی همه صحن‌های متبرکه به صورت شطرنجی با ظرفیت استقرار دو نفر بر روی هر فرش مفروش شده است، گفت: همچنین خادمیاران سلامت برای ضدعفونی دست زائران و مجاوران و توزیع ماسک در ورودی‌های حرم مطهر مستقر هستند.

برای رعایت حال زائرانی که امسال به دلیل شیوع کرونا امکان حضور در حرم را ندارند، برنامه امروز حرم رضوی از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ از شبکه‌های خراسان و شبکه سراسری قرآن به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.