مدیر شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات، وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان را نگران کننده توصیف کرد و گفت: شمار موارد جدید ابتلا و فوتی ناشی از ویروس کرونا در این مدت با چهار ماه گذشته برابر شده است.

وضعیت شیوع کرونا در مه‌ولات نگران کننده است

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی خلوصی افزود: شمار مبتلایان به بیماری کووید- ۱۹ در این شهرستان در یک ماه گذشته روند صعودی داشته است که با لغو تجمعات به ویژه مراسم عروسی و عزاداری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی،  انجام ضدعفونی و گندزدایی و تداوم همکاری اقشار مختلف مردم، امید است در آینده نزدیک به مرحله کنترل و ثبات برسیم تا زمینه از سرگیری فعالیت‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان در تیرماه، تمام آیینهای عروسی و ترحیم که تجمع و به خطر افتادن سلامت مردم را به همراه داشت ممنوع و تعطیل شد که این روند همچنان نیز ادامه دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات مهمترین دلیل بروز جدید بیماری کووید ۱۹ در مه‌ولات را برگزاری آیین عروسی و مجالس ترحیم ذکر کرد و گفت: با هماهنگی‌های بین بخشی در صورت مشاهده و گزارش برگزاری مراسم که باعث تجمع مردم شود نسبت به تعطیلی محل و معرفی عامل یا عاملان به مراجع قضایی اقدام خواهد شد که در این راستا با بازدیدهای مستمر تاکنون برخی اماکن تعطیل و چند نانوایی نیز به دادگاه معرفی شدند.

خلوصی با تاکید بر این که خطر ابتلا به ویروس کرونا باید توسط مردم جدی گرفته شود افزود: شهروندان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند زنجیره انتقال این بیماری را قطع کنند.

وی ادامه داد: برابر مصوبه ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا، فعالیت آرایشگاه‌های زنانه در مه‌ولات تا اطلاع بعدی تعطیل و آرایشگاه‌های مردانه نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت ساعت کاری و نوبت دهی، می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات گفت: واحدهای صنفی غذای آماده،  رستوران، اغذیه و کبابی نیز فقط به صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند و استفاده از ماسک برای تمام کارمندان و مراجعه کنندگان به دستگاههای خدماتی، اجرایی و مراکز خرید و فروش، الزامی است.

مه‌ولات دارای یک بیمارستان دولتی، چهار پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۴ خانه بهداشت و سه پایگاه بهداشتی است که خدمات مختلف بهداشتی درمانی به مردم ارایه می‌دهند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت این شهرستان‌ها در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.

فیض‌آباد، مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه‌ولات در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.  

بر طبق تازه‌ترین گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۲۹۸ هزار و ۹۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۳۴۳ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.