فرماندار کلات گفت: بارش باران و سیلاب ناشی از آن در روز سه شنبه هفتم مرداد ماه ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به مزارع کشاورزی و تاسیسات زیرساختی و خدماتی این شهرستان مرزی خسارت زد.

سیلاب تابستانی ۱۷.۶ میلیارد ریال به کلات خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ناصری افزود: در پی این بارشها حدود ۱۵ هکتار از اراضی شالی در روستاهای ایدلیک، قاباخ و سلطان آباد معادل پنج میلیارد ریال خسارت دیدند و یک مجتمع آبزی پروری در روستای ایدلیک از حیث آسیب به زیرساختها و تلفات ماهی پنج میلیارد ریال آسیب دید.

وی میزان خسارت به راههای شهرستان کلات را دو میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: ۱۵ کیلومتر راه روستایی حدفاصل روستاهای رباط و خاکستر و لائین کهنه مسدود است که تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد البته در مسیر روستایی چرم - قره سو - گرو نیز مصالح و گل و لای، سطح جاده را مسدود کرده بود که با اعزام یک دستگاه گریدر پاکسازی و بازگشایی شد.

فرماندار کلات گفت: سرچشمه و خط انتقال آب به روستای ایدلیک آسیب دیده که خسارت وارده دو میلیارد ریال برآورد شده است و فعلا آبرسانی به این روستا با تانکر انجام می‌شود.

ناصری افزود: سرچشمه انتقال آب به مجتمع آب رسانی "روان زاده" شامل روستاهای سلطان آباد، قاباخ، ارچنگان و حصار نیز یک میلیارد ریال آسیب دیده اما قطعی آب در این روستاها روی نداده است.

وی اضافه کرد: قطعی انشعاب و آسیب به شبکه انتقال آب در روستاهای عرب چاه، گرو و رباط نیز افزون بر دو میلیارد ریال خسارت به بار آورده است.

فرماندار کلات خسارت به حوزه منابع طبیعی را نیز ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: ۳۰ کیلومتر از راههای دسترسی به مراتع و جنگلهای هزار مسجد در این شهرستان به واسطه بارشهای اخیر آسیب دیده است.

مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری کلات در ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است. ساکنان مناطق دامداری و عشایری که به صورت پراکنده در شهرستان به فعالیت دامداری اشتغال دارند حدود هشت هزار نفر هستند و حدود ۱۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان نیز در شهر کلات نادری زندگی می کنند و بقیه نیز ساکن روستاهای این شهرستان مرزی و کوهستانی هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.