سعید حدادیان گفت: سخنان اخیر بنده از طرف برخی رسانه‌ها تقطیع شده است. زیربنا و اصل حرف من، بر این اساس بود که جلسات عزاداری ماه محرم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود که این امر نیز مورد نظر و وفاق همگان است.

سعید حدادیان: سخنانم درباره عزاداری محرم تقطیع شده است/ جلسات باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

قدس آنلاین: سعید حدادیان، مداح اهل بیت (ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به سخنان اخیر خود در مجلس عزاداری شهادت امام باقر (ع) در مهدیه امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: این سخنان بنده تقطیع شده است. زیربنا و اصل حرف من این اساس بود که جلسات عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید برگزار شود که این امر نیز مورد نظر و وفاق همگان است.

وی افزود: در این جلسه مبنای بحث این قاعده فقهی بود: «الجمع مهما امکن اولی من الطرح» که بیانگر لزوم جمع دلالی بین دو دلیل متعارض، در صورت امکان است. معنایش آن است که متضمن عمل به هر دو دلیل تا حدامکان، است، زیرا عمل به هر دو دلیل، از کنار گذاشتن و عمل نکردن به آن‌ها بهتر است.

حدادیان تصریح کرد: بنابراین، کنار گذاشتن جلسات محرم نباید مطرح شود؛ زیرا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان برگزاری هست.

این مداح اهل بیت (ع) تصریح کرد: بارها اعلام کرده‌ام که مسئولین وزارت بهداشت کشور، خود اهل جلسات امام حسین (ع) و مجالس عبادی هستند، اما دشمنان در ایام منتهی به محرم تلاش دارند ما را در جبهه مقابل آن‌ها قرار دهند.

وی افزود: در خصوص برپایی دسته عزاداری نیز من گفتم اگر لازم باشد این گونه عزاداری کنیم که دسته در فضای باز تشکیل شود، با فاصله سه متری میان هر نفر از میدان آزادی تا انقلاب عزاداری می‌کنیم که این حرف نیز تقطیع شد.

حدادیان در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میان همه مسئولین و هیأتی‌ها متفق‌القول است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.