یاسوج- بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هم‌چنین برگزاری مراسم عروسی و عزا حالا نتیجه‌ای به‌جز افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا در شهرهای استان کهگیلویه و بویر احمد نداشته و بنا بر گفته مسئولان آمار ابتلا را به میزان ۴ برابر افزایش داده است.

غربالگری خودروهای غیربومی در بویر احمد؛گردشگری پایان هفته ممنوع

قدس آنلاین؛ گروه استان‌ها: افزایش آمار مبتلایان به کرونا که به‌تازگی موجب نگرانی بسیاری از مسئولان شده موجب شده تا باری دیگر برخی از محدودیت‌های گذشته ازجمله ورود خودروهای غیربومی و از استان‌های دیگر با وضعیت قرمز به شهرستان بویر احمد ممنوع شود.

بنا بر گزارش‌های منتشره متأسفانه هنوز برخی از افراد که اصرار بر برگزاری مراسم جشن دارند با اجاره باغ‌های خصوصی نسبت به برگزاری این مراسم اقدام می‌کنند که این موضوع تاکنون موجب افزایش آمار مبتلایان در شهرهای مختلف این استان شده است.

آمار ابتلا رو به افزایش است

در همین راستا سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار ابتلا به بیماری ویروس کرونا در استان نسبت به ابتدای خرداد ۴ برابر شده است.

پرویز یزدان پناه بابیان اینکه بیشترین افزایش ابتلا به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویر احمد در شهرستان گچساران گزارش‌شده است اظهار کرد: هم‌اکنون شهرستان گچساران در وضعیت قرمز، شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، باشت، دنا و چرام در وضعیت نارنجی و بهمئی و لنده از شهرستان‌های کم‌خطر در مورد بیماری ویروس کرونا هستند.

اعمال محدودیت‌های تردد برای غیربومی‌ها

گفتنی است با توجه به افزایش روزافزون شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان بویر احمد با مصوبه ستاد کرونا استان مبنی بر ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به شهر یاسوج، مرکز بهداشت بویر احمد اقدام به استقرار ایستگاه غربالگری کرونا در ورودی شهر یاسوج (پلیس‌راه یاسوج – شیراز) کرد.

در این طرح با همکاری پلیس‌راه استان، حمل‌ونقل و راهداری، جمعیت هلال‌احمر و نیروی انتظامی از ورود خودروهای غیربومی دارای پلاک استان‌های با وضعیت قرمز ممانعت می‌شود.

گردشگری پایان هفته ممنوع

فرماندار دنا نیز بابیان اینکه در روزهای پایانی هفته چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ایستگاه‌های غربالگری به‌طور روزانه تا ساعت ۹ شب در مبادی ورودی‌های این شهرستان دایر است اعلام کرد: روزانه شاهد تردد خودروها و مسافران از مناطق مختلف کشور به این شهرستان هستیم که بسیاری از آن‌ها زمین‌ها و ویلاهای این منطقه گردشگری را خریداری کرده‌اند.

عبدالحمید پناهی ابراز داشت: بیشتر این مالکان از شهرهای گرمسیری کشور به‌ویژه بهبهان، خوزستان، بوشهر، اهواز و دیگر مناطق هستند که در این شهرستان صاحب‌خانه‌اند.

فرماندار دنا بابیان اینکه اعمال محدودیت‌های در نظر گرفته‌شده در روزهای پایانی هفته بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا بوده است تأکید کرد: یکی از محدودیت‌های اصلی ما در برخورد با این افراد این است که نمی‌توانیم مانع از ورود آن‌ها به شهرستان و به‌عبارتی‌دیگر به خانه‌هایشان شویم.

پناهی بیان کرد: برای نمونه دریکی از کوچه‌های این منطقه گردشگری افراد غیربومی از استان‌های گرمسیری هفت خانه را خریداری کرده‌اند و بیشتر این خریدوفروش‌های باغ‌ها و املاک مربوط به‌پیش از شیوع کرونا بوده است.

وی افزود: ظرف روزهای اخیر در این شهرستان ۹ باغ پلمپ و ۱۹ مورد دیگر  به دلیل برپایی تجمعات و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی اخطار گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.