این هفته گالری های تهران با افتتاح ۱۵ نمایشگاه هنرهای تجسمی میزبان علاقمندانشان خواهند بود.

از نمایش نستعلیق‌های غلامحسین امیرخانی تا برپایی نمایشگاه «امید ناامیدان» به مناسبت عید قربان تا غدیر

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، امروز جمعه ۱۰ مردادماه چندین نمایشگاه جدید نقاشی، حجم، خوشنویسی و ... در گالری‌های تهران افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می توانند برای تماشای این آثار به گالری‌ها مراجعه کنند.

گالری اُ: نمایشگاه آثار افسانه مسائلی با عنوان «همیشه همان درخت» ۱۰ تا ۲۰ مرداد در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ برپاست.

افسانه مسائلی، با الهام از فضای اطراف خود، به مطالعه و بازنمایی درختانی پرداخته که در ذهن و رویاهایش شکل گرفته‌اند. درخت به‌منزله‌ پدیده‌ای که ویژگی‌ها و صفات پرتناقض را در خود گردآورده است، از دیرباز دغدغه‌ هنرمند بوده است؛ پدیده‌ای که توأمان برمی‌بالد و زوال می‌پذیرد، رنگ می‌گیرد و رنگ می‌بازد، ریشه‌اش خاک زیرین را می‌ساید و تارکش همنشین ابرهاست.

از سوی دیگر، درختزار ــ تداعی‌گر مکان مشترک زندگی آدمیان ــ  وجهی دیگر از تناقض‌ها را به ذهن می‌آورد: تنهایی یا با دیگری بودن؛ بی‌اعتنایی یا پیوند و وفاداری عمیق و ریشه‌دار؛ هم‌آهنگی یا آشوبگونی ...

در طراحی‌های پیش رو مضمون درخت یا درختزار، مجالی است برای درنگ در ماهیت دگرگونی‌پذیر زندگی.

گالری پلتفرم ۳: نمایشگاه انفرادی حجم «تضاد» کاری از علیرضا فریدنی از امروز ۱۰ تا ۲۴ مرداد در پلتفرم ۳ میزبان علاقمندان است. این گالری در ضلع شمالی میدان ولیعصر، کوچه شهامتی، پلاک ۲۹ واقع شده است.

گالری احسان: نمایشگاه گروهی «بیم امید» ۱۰ تا ۱۵ مرداد در نگارخانه احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ برپاست.

گالری آرتیبیشن: نمایشگاه مجسمه‌های علیخان عبداللهی ۱۰ تا ۱۹ مرداد در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی(غرب)، میدان احمدی روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ برپاست.

گالری ایوان: نمایشگاه گروهی «هنر در قرنطینه» ۱۰ تا ۳۱ مرداد در گالری ایوان برپاست. این گالری در الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ قرار دارد.

گالری زیرزمین دستان: نمایشگاه آثار کیارش علیمی با عنوان «پیاده‌روی در مرغزار» ۱۰ تا ۲۴ مرداد در زیرزمین دستان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره ۶ مراجعه کنند.

گالری سو: نمایشگاه انفرادی چیدمان « امید ناامیدان» کاری از فاطمه کاظمی از ۱۰ مرداد تا ۲۸ مرداد در این گالری برقرار است. علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثار به گالری سو، تهران، تهران، خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ مراجعه کنند.

همچنین این گالری میزبان آثار علی رسام که یک نمایشگاه انفرادی تحت عنوان «چند نمایش از یک پرده» است، می باشد و علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثار از امروز تا ۲۸ مردادماه به این گالری مراجعه کنند.

گالری شیرین: نمایشگاه نقاشی زهرا امیریگانه با عنوان «آبرفت» ۱۰ تا ۲۲ مرداد در گالری شیرین برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳ شماره ۵ مراجعه کنند.

گالری شیرین ۲: نمایشگاه گروهی نقاشی تحت عنوان «سخت پوست» از ۱۰ تا ۲۲ مردادماه در گالری شیرین ۲ برقرار است. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به آدرس خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک۵ مراجعه کنند.

گالری طراحی هنر: نمایشگاه «استاد امیرخانی، نستعلیق میراث ملی» ۱۰ تا ۲۰ مرداد در گالری طراحی هنر واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، نرسیده به زعفرانیه، پلاک ۲۸۸۰ میزبان علاقمندان است.

گالری نگاه: نمایشگاه نقاشی افشین کوشا با عنوان «واسطه» ۱۰ تا ۲۹ مرداد در گالری نگاه برگزار می‌شود. گالری نگاه در خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴۴ واقع شده است.

گالری ویستا: نمایشگاه نقاشی ندا جلیلی با عنوان «سکوت زمین» ۱۰ تا ۱۷ مرداد در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ میزبان هنردوستان است.

گالری آوت سایدر این: نمایشگاه انفرادی آثار تاجِ سر جعفری در این گالری به نمایش درآمده و علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثار از ۱۰ مرداد تا ۳۱ مرداد به گالری آوت سایدر این واقع در خیابان ولی‌عصر، بالاتر از میدان ولی‌عصر، کوچه فرخی، پلاک ۱۱، زنگ ۲ مراجعه کنند.

گالری سایه: نمایشگاه انفرادی نقاشی «جهان انتزاعی» مجموعه ای از آثار ابراهیم اکبری گرز از جمعه ۱۰ مرداد تا چهارشنبه ۱۵ مرداد در این گالری به آدرس خیابان کریمخان، خیابان سنایی، خیابان سیزدهم، شماره ۲۱ پذیرای علاقمندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.