۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
کد خبر: 714126

سفارت کویت در مصر اقدام برخی از شهروندان این کشور در فراخوان برای آتش زدن پرچم کویت و اهانت به شخصیت‌های سیاسی آن را محکوم کرد و از قاهره خواست جلوی این اقدامات توهین‌آمیز را بگیرد.

به گزارش قدس آنلاین، سفارت دولت کویت در مصر از مقامات این کشور خواست اقدامات لازم برای ممانعت از اهانت به کویت را اتخاذ کند.

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) گزارش داد که سفارت این کشور در قاهره امروز جمعه در بیانیه‌ای انتشار تصاویر و ویدیوهایی از آتش زدن پرچم کویت در مصر را محکوم کرد و گفت: «این اقدام توهین‌آمیز، ناراحتی شدید در بین محافل رسمی و مردمی کویت را در پی داشته و باعث جریحه‌دار شدن احساسات مردم این کشور شده است».

سفارت کویت هشدار داد که ادامه این گونه اقدامات و اهانت به شخصیت‌های مهم کویتی می‌تواند بر «روابط برادرانه» کویت و مصر تأثیر منفی بگذارد.

سفارت کویت در قاهره گفته است که طی تماس‌هایی که با مقامات جمهوری مصر داشته، مراتب اعتراض و ناراحتی کویتی‌ها از اقدامات ضد کویتی در این کشور را به آن‌ها ابلاغ و این اقدامات را محکوم کرده است.

طی هفته اخیر انتشار ویدیوئی از ضرب و شتم یک جوان مصری مقیم کویت توسط شهروندان این کشور، خشم عمومی مصری‌ها را در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها داشته و همین مسئله باعث شد که برخی در مصر، پرچم کویت را آتش زده و برای ادامه آن فراخوان دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.