همدان- کارشناس سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تاکنون انتقال ویروس از شیر مادر به شیرخوار اثبات نشده است بنابراین با توجه به تاثیر این ماده غذایی در ارتقای ایمنی نوزاد، مادران مبتلا به کرونا نباید نوزادشان را از شیر محروم کنند.

انتقال بیماری کرونا از طریق شیر مادر ثابت نشده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی همدان، بنفشه شریفیان با اشاره به دهم تا شانزدهم مرداد به عنوان هفته جهانی شیرمادر نامگذاری شده است، اظهار کرد: درجوامعی که بیماری کرونا شایع است مادران می تواند بدون هیچگونه نگرانی به کودک خود شیر بدهند.

شریفیان افزود: تاکنون انتقال بیماری کرونا از طریق شیر مادر ثابت نشده است بنابراین دلیلی برای قطع شیر دهی یا جلوگیری از آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: مادر شیرده مشکوک یا مبتلای قطعی به کرونا باید مستمر دست های خود را با آب و صابون بشوید یا از شوینده های پایه الکلی استفاده کند.

کارشناس سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: این مادران هنگام تغذیه کودک باید از ماسک استفاده کنند و در صورت عطسه یا سرفه بر روی دستمال، بی درنگ آن را دور انداخته و مجدد دست‌ها را با آب و صابون بشویند یا از شوینده های پایه الکلی استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.