مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: پایگاههای سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان این استان با شرایط جدید از سر گرفته شد.

از سرگیری فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قاسمی پور اظهار کرد : بر اساس مجوز ستاد استانی مبارزه با کرونا فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت که از اواسط تیرماه بنا به دستور این ستاد به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کووید- ۱۹ متوقف شده بود از امروز در سراسر استان آغاز شد.

وی ادامه داد: بر این اساس با توافق انجام شده با ستاد مبارزه با کرونا در استان و با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، سنجش سلامت نوآموزان با حذف تمامی معاینات پزشکی در حیطه دانشگاه علوم پزشکی از جمله معاینات دهان و دندان انجام می شود.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: به این ترتیب اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان صرفاً با انجام آزمایشهای بینایی، شنوایی و آزمون تحصیلی برگزار می شود.

قاسمی پور افزود: در صورت عادی شدن شرایط پس از مهرماه سایر آزمایشهای ضروری برای صدور سنجش سلامت نوآموزان در طول سال تحصیلی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در روند جدید فعالیت پایگاه‌های مذکور تمامی نوبت‌های صادر شده برای نوآموزان تا تاریخ ۱۹ مرداد ماه لغو شده محسوب می شود و والدین برای اخذ نوبت جدید باید به مدارس مراجعه کنند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: والدین توجه داشته باشند نوبت های لغو شده تا این تاریخ که از سوی این اداره انجام شده باشند مشمول جریمه ۲۰۰ هزار ریالی نمی شود و هرگونه اخذ وجه مجدد توسط مدرسه تحت این عنوان تخلف است.

قاسم پور افزود:با توجه به زمان کوتاه باقی مانده تا ۱۵ شهریور و آغاز سال تحصیلی جدید ۱۱۰ پایگاه در نظر گرفته شده برای این منظور قابلیت افزایش تعداد را دارد ضمن اینکه در نخستین گام برای تسهیل ارائه خدمات به والدین تمامی پایگاه ها در دو شیفت صبح و عصر فعالیت خواهند داشت.

وی ادامه داد:قابلیت افزایش تعداد آزمونگرها برای تسهیل خدمات رسانی به والدین هم وجود دارد و از مردم خواهش می‌کنیم در سریع ترین و کوتاهترین زمان ممکن با اخذ نوبت نسبت به سنجش سلامت فرزندان خود برای سال تحصیلی جدید اقدام کنند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: از مجموع حدود ۱۳۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی جدید تاکنون تنها ۶ هزار نفر موفق به دریافت شناسنامه سنجش سلامت شده‌اند و امیدواریم با مراجعه به موقع والدین شاهد اتمام این آمار در استان باشیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.