معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به اهمال برخی افراد در رعایت موازین بهداشتی در سطح اجتماع و خطرآفرینی آنها برای سلامت عمومی اشاره و بیان کرد: تمهیداتی اندیشیده شده تا با افراد متخلفی که بطور عمدی پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی صورت گیرد.

تدوین شیوه‌نامه برخورد با ناقضان پروتکلهای بهداشتی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حسن جعفری ظهر شنبه پس از نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: به زودی شیوه‌نامه برخورد قانونی و بازدارنده با چنین افرادی، ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: شیوه برخورد با افراد متخلف در رعایت پروتکلهای بهداشتی پیشتر به حوزه‌های اداری ابلاغ و بالاترین حد برخورد یعنی اخراج کسانی که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی‌کنند نیز در شیوه‌نامه قید شده و حتی با مدیر دستگاه محل تخلف هم برخورد قانونی صورت می‌گیرد. 

معاون استاندار خراسان رضوی روند شیوع ویروس کرونا را همچنان رو به افزایش و استان را کمکان در وضعیت قرمز اعلام و بیان کرد: جلوگیری از این روند و توقف انتقال ویروس کرونا در سطح اجتماع نیازمند همکاری بیشتر مردم است.

وی همچنین از شهروندانی که در مناسبتهای عرفه و عید قربان پروتکلهای بهداشتی را رعایت کردند تقدیر و بیان کرد: شهروندان ساکن در مناطق تلفیقی خراسان رضوی نیز استقبال خوبی از رعایت پروتکلهای بهداشتی داشته‌اند.

جعفری گفت: اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی با اجرای "طرح ویژه عید قربان" مصوب ستاد استانی مقابله با کرونا، نظارت موثر و مناسبی بر قربانی دام و توزیع گوشت نذری در بین مردم داشته است. 

وی همچنین اظهارداشت: بر اساس مصوبه "ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا" آیینهای عزاداری ماه محرم در سطح کشور با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی هفته آینده را زمان اعلام نهایی پروتکلهای مصوب ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در خصوص آیینهای محرم اعلام و بیان کرد: بلافاصله پس از ابلاغ این پروتکلها نشستی به منظور بررسی و اجرای هرچه بهتر و موثرتر آن با مسوولان حوزه امور دینی در خراسان رضوی برپا خواهد شد. 

وی افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی دیروز معظم‌له، برگزاری مراسم محرم به بهترین وجه با رعایت پروتکلهای بهداشتی است لذا الزامات لازم برای رعایت این موارد در خراسان رضوی نیز بررسی شده و به اطلاع عموم مردم در سطح این استان می‌رسد. 

جعفری همچنین به ۲۰ درصد موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در تجمع افراد در بوستانها و فضای سبز شهری اشاره و تاکید کرد: شهروندان بهتر است با خودداری از حضور در این اماکن به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک کنند.

وی گفت: بلافاصله پس از مصوبه کمیسیون نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا و ابلاغ آن، با همه افرادی که بطور در اماکن عمومی حضور می‌یابند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر  در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر را نیز در کشورمان گرفته است. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.