بوشهر- مسکن مهر بوشهر که قرار بود سرپناهی برای اقشار مستضعف باشد حال به دلیل طولانی شدن زمان احداث پروژه و هم‌چنین نبود بسیاری از زیرساخت‌های لازم ازجمله امکانات رفاهی، آموزش و تفریحی بر دل‌نگرانی‌های مالکان آن افزوده است.

مسکن مهر بوشهر تا پایان سال سروسامان می‌گیرد

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: طولانی شدن زمان اجرای این پروژه تا آنجا پیش رفته است که حتی صدای استاندار و بسیاری از مقامات نیز از حرکت لاک‌پشتی آن درآمده است و موجب شد تا عبدالکریم گراوند در نشست ستاد تأمین مسکن از تأخیر در تکمیل واحدهای مسکونی به‌عنوان جفا در حق مردم یادکرده و از فرمانداران درخواست کند تا با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری کنند.

این در حالی است که استاندار بوشهر  پیش‌ازاین در سال ۹۷ قول داد که پرونده مسکن مهر را تا سال ۹۸ خواهد بست اما به نظر می‌رسد باوجود گذشت دو سال از وعده استاندار و ضرب‌الاجل تعیین‌شده امسال هم این وعده تمدید شود.

اگرچه احداث واحدهای مسکونی مهر به دلایل بسیار زیاد ازجمله کوتاهی برخی شرکت تعاونی‌ها، تعلل پیمانکاران و هم‌چنین نبود برخی زیرساخت‌ها با استقبال اندک بسیاری از متقاضیان روبرو شد اما هنوز این خانه‌های نیمه‌کاره به اتمام نرسیده است که حال اجرای  طرح مسکن ملی این نگرانی را به وجود آورده در شرایطی که دولت تصمیم برساخت واحدهای جدید را دارد پس تکلیف واحدهای قدیمی چه می‌شود؟

کار را باید جدی گرفت

استاندار بوشهر بابیان اینکه تلاش داریم تا واحدهای مسکن مهر استان بوشهر در سریع‌ترین زمان تکمیل و به بهره‌برداری برسند، تصریح کرد: تأخیر در تکمیل مسکن مهر در نقاط مختلف استان بوشهر پذیرفتنی نیست.

عبدالکریم گراوند خواستار همکاری بانک مسکن در تسریع در تکمیل واحدهای مسکن در استان بوشهر شد و ادامه داد: همه عوامل مربوط به ساخت واحدهای مسکن مهر باید با عزم و اراده جدی وارد عمل شوند تا شاهد تأخیر بیشتری در اجرای این پروژه‌ها نباشیم.

سهم استان بوشهر ۳۴ هزار واحد

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز در همین رابطه اظهار داشت: تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر در استان بوشهر یکی از اولویت‌های مهم ما است.

فرزاد رستمی کل سهم استان بوشهر از واحدهای مسکن مهر را ۳۴ هزار و ۷۱۵ واحد عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۳۲ هزار و ۳۱۸ واحد مسکن مهر در استان بوشهر تکمیل‌شده و به متقاضیان و مالکان واگذارشده است.

وی در ارتباط با دو هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر باقی‌مانده در استان بوشهر نیز بیان کرد: تکمیل این طرح‌ها به‌عنوان یک برنامه جدی در دستور کار است و طرح‌ها در سال جاری تکمیل و تحویل خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اظهار کرد: واحدهای مسکن مهر باقی‌مانده در استان بوشهر شامل طرح‌های خودمالکی، قراردادهای سه‌جانبه و تعاونی‌های مسکن ولایت، جوانان دشتی، عالی‌شهر و پرگان برازجان و دیلم است.

وی با اشاره به در دست تکمیل بودن طرح‌های مسکن مهر استان بوشهر افزود: در راستای تأمین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و فاضلاب در این واحدها نیز اقدامات لازم صورت گرفته و امیدواریم شاهد تسریع درروند آن باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.