سطح ایمنی در برخی مجتمع‌های تجاری فعال در مشهد حداقلی است و در صورت حادثه احتمالی با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شوند.

ایمنی برخی مجتمع‌های تجاری مشهد «حداقلی» است

به گزارش قدس آنلاین، امیر عزیزی اظهار داشت: بحث بازارها، ایمنی شهروندان و آتش‌نشانان برای مدیریت شهری بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در اماکنی که ما به عنوان خطرآفرین و نا ایمن معرفی کرده‌ایم سطح ایمنی حداقلی است و اگر حادثه‌ای رخ دهد، هم جان شهروندان و هم جان آتش نشانان و نیروهای امدادی در معرض خطر است.

مدیرعامل آتش نشانی مشهد با بیان این که برخی به ما خرده می‌گیرند که در این شرایطی که مالکان و بازاریان به شدت تحت تاثیر اثرات اقتصادی کرونا هستند، این اقدام آتش نشانی فشار مضاعفی به بازاریان وارد می‌کند، افزود: اما ما اعتقاد داریم که در حوزه تامین ایمنی، حتی ثانیه‌ها و لحظه ها را نباید نادیده بگیریم و اگر حادثه‌ای رخ بدهد همه مسئول خواهیم بود.

عزیزی تصریح کرد: مجموعه آتش‌نشانی کاملا به این موضوع اشراف دارد، بازاری که از ۳۰ یا ۴۰ سال قبل ساخته شده و در حال حاضر بهره‌برداری می‌شود، بعضی از موارد ایمنی قابل اصلاح نیست.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تاکید کرد: اما اگر اکنون به عنوان مثال ایمنی یک بازاری صفر است با مشاوره، کمک و راهنمایی کارشناسان آتش نشانی می‌شود سطح ایمنی آن بازار را ارتقاء داد.

وی با بیان این که نگاه مجموعه آتش نشانی به این مقوله کاملا تعاملی و در راستای تامین ایمنی زائران و مجاوران است ادامه داد: براساس مصوبه چند سال قبل شورای اسلامی شهر مشهد، باید در بازارها و مجتمع‌های تجاری تیم‌های ایمنی، آتش‌نشانی و مدیریت بحران تشکیل می‌شده که متاسفانه بعد از گذشت چندین سال، تعداد انگشت‌شماری از بازارها این تیم را تشکیل داده‌اند.

عزیزی گفت: براساس آماری که همکاران اداره نظارت و پیشگیری آتش‌نشانی داده‌اند، بیشتر حوادثی که در بازارها شاهد آن بودیم مربوط به سیستم‌های برق، الکترونیک و سیم‌کشی‌های نایمن این اماکن بوده که امیدواریم با همراهی مالکین سطح ایمنی در مجموعه ها را بالا ببریم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.