دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: ۳۵۶۶ پروژه کسب و کار خرد و متوسط ، توسط ۱۶۴ معین اقتصاد مقاومتی استان در حال اجرا است.

اجرای ۳۵۶۶ پروژه کسب و کار  توسط ۱۶۴ معین اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از استانداری خراسان رضوی ،نشست هم‌اندیشی معین‌های اقتصاد مقاومتی با استاندار خراسان رضوی برگزار شد و نماینده معین‌های اقتصاد مقاومتی استان ضمن ارائه گزارش به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در این جلسه که در محل استانداری برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده معین‌های اقتصاد مقاومتی در استان گفت: ۳۵۶۶ پروژه کسب و کار خرد و  متوسط ، توسط ۱۶۴ معین در سامانه رصد معین‌های اقتصاد مقاومتی نهاد ثبت شده است.

علی‌اکبر لبافی افزود: از تعداد ۳۵۶۶ پروژه تعداد ۲۴۰۷ فعالیت اقتصادی از ۱۱۰ معین اقتصاد مقاومتی توسط گروه کارشناسی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان بررسی و تایید گردیده است که در صورت اجرا و بهره‌برداری کامل فعالیت‌های تایید شده، حدود ۲۳۳۴۱ فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: به لحاظ فراوانی نوع فعالیت‌های اقتصادی تایید شده، تعداد ۱۷۵۸ فعالیت ایجادی هستند که در کنار فعالیت‌های تکمیلی و توسعه‌ای روند خود را طی می‌کنند.
در ادامه این جلسه نماینده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و معین اقتصاد مقاومتی شهرستان صالح‌آباد با بیان اینکه ۲۶۳ روستا در جامعه هدف ما قرار دارند، گفت: تاکنون حدود ۴۳۲ پروژه عمرانی را به اتمام رساندیم و علاوه بر توجه به ایجاد اشتغال، نهضت احیاء قنوات را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
واحدی ضمن اشاره به اینکه تامین آب شرب نیز در دستور کار این قرارگاه قرار دارد، اضافه کرد: تاکنون کار بازسازی و بهسازی ۱۷۰ آموزشگاه انجام شده است و این اقدام را به عنوان یک اولویت برای مجموعه خود تعریف کرده‌ایم.
مشاور الگوی اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج و شهرستان خواف نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی گفت: تجربیات ما در جنوب کرمان نشان می‌دهد تکلیف ما در مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی نهادینه‌سازی آیه ۱۱ سوره رعد است. این آیه می‌گوید اگر می‌خواهیم مثلث توسعه رونق بگیرد مردم باید وسط میدان بیایند.
مهدی قربانی راه نجات کشور را وارد میدان شدن شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دانست و افزود: البته باید بستر برای این شرکت‌ها فراهم شود تا بتوانند مسئولیت‌های اجتماعی خود را احیا کنند.
مجری طرح اشتغال‌زایی اجتماع محور بنیاد برکت در خراسان رضوی همچنین در این نشست بیان کرد: ما فعلا در ۳۲ بخش، ۲۸۶ روستا، ۴۸ دهستان با حدود ۴ مجری و ۲۸ تسهیلگر در حال فعالیت هستیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین داوود حمیدی گفت: مردم را در تمامی مسائل یک ضرورت می‌دانیم و از همین ظرفیت‌های مردمی هم در شهرستان‌های تحت پوشش استفاده کردیم.
در ادامه این نشست قدیر صالحی معین اقتصاد مقاومتی شهرستان کاشمر ضمن اشاره به اقداماتی از جمله یکپارچه سازی اراضی در محصولات منطقه تحت پوشش و فراخوان جذب بهترین طرح مبتنی بر نیازهای منطقه گفت: ۱۵۷ طرح شرکت پیشرو صالح در شهرستان کاشمر و ۴۵ طرح در شهرستان خلیل‌آباد توسط کارشناسان نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی راستی‌آزمایی شده است.
معین اقتصاد مقاومتی بخش جنگل شهرستان رشتخوار همچنین در ادامه این نشست بیان کرد: در منطقه مورد تعهد ما استعداد فوق‌العاده‌ای برای پرورش ماهی بویژه خاویار وجود دارد لذا امیدوارم این صنعت به عنوان یک سند توسعه راهبردی برای منطقه ثبت شود.
سحرخیز به عنوان نماینده شرکت زعفران سحرخیز نیز در ادامه این جلسه افزود: موضوع خام فروشی و فروش محصولات فراوری نشده در حوزه استان مشکلی است که بسیاری به آن دچار هستند و باید فکری برای آن بشود.
در ادامه این نشست یکی از معین‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان مشهد گفت: مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در استان ۴ دستاورد اصلی از جمله خودباوری، تمرکززدایی و همدلی برای توسعه، هویت بخشی و در نهایت کارآفرینی اجتماعی را در پی داشته است.
عباسعلی بادیانی افزود: معین‌های موفق شهرستان‌ها می‌توانند با حضور در نمازجمعه هر شهرستان مردم را به مشارکت در توسعه شهرستان دعوت کنند.
در انتهای این نشست یکی از معین‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان نیشابور اظهار کرد: اعتماد مردم به معین‌ها در حال کامل‌تر شدن است.
عبدالله یزدان‌بخش پشتوانه مالی برای معین‌های اقتصاد مقاومتی را یک اصل دانست و افزود: حرکت دهیاران و فرمانداران و بخشداران باید با حرکت معین‌ها هم سو باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.