تغییرات سریع در باشگاه برایتون انگلیس درحال انجام است و با توجه به مذاکراتی که جهانبخش با باشگاه آیندهوون هلند انجام داده باید جدایی‌اش را از باشگاه انگلیسی قطعی دانست.

بازگشت «علی جهان» به سرزمین گل‌ها

قدس آنلاین: تغییرات سریع در باشگاه برایتون انگلیس درحال انجام است و با توجه به مذاکراتی که جهانبخش با باشگاه آیندهوون هلند انجام داده باید جدایی‌اش را از باشگاه انگلیسی قطعی دانست. هرچند نتایج نه چندان راضی کننده پاتر، سرمربی کنونی برایتون احتمال برکناری این مربی را قوت بخشیده و بعید نیست اگر پاتر برود و مدیران باشگاه برایتون دوباره با جهانبخش برای ماندن مذاکره کنند اما آخرین صحبت‌ها از زبان جهانبخش نشان می‌دهد خود نیز بی‌میل نیست از فضای تنگ و تاری که در برایتون برایش ساخته شد خلاص شود و به لیگ هلند بازگردد.

*بازگشت به هلند

هلند در واقع خاستگاه جهانبخش است و این بازیکن نخستین روزهای دوران حرفه ای فوتبال را در همین لیگ تجربه کرد. جهانبخش بر این باور است اگر دوباره به لیگ هلند بازگردد احیا خواهد شد که با توجه به علاقه وافر تیم‌های مطرح هلند هیچ بعید نیست چنین شرایطی دوباره تکرار شود. اکنون آژاکس و هم آیندهوون خواستار بازگشت جهانبخش به لیگ ژوپیتر هستند و در تلاشند با پرداخت حق رضایت‌نامه، این بازیکن را دوباره به خدمت لیگ هلند درآورند اما گفته می‌شود در این میان شانس آیندهوون بیشتر است.

*تور فنر باغچه

ناگفته نماند باشگاه فنرباغچه ترکیه برای جذب جهانبخش تور پهن کرده و عمیقاً دوست دارد این بازیکن را به خدمت بگیرد و حتی حاضر شده مبلغ ۱۹ میلیون یورو به باشگاه برایتون بپردازد اما شنیده‌ها از زبان جهانبخش حاکی از آن است به لحاظ فوتبالی دوست دارد به لیگ هلند بازگردد که در این میان شانس آیندهوون نیز بیشتر است.

*ردپای درخشان

این فعل و انفعالات درحالی درباره جهانبخش رخ می‌دهد که برخی رسانه‌های انگلیسی در پی انتخاب بهترین گل فصل هستند که گل علی جهان به چلسی که در حالت برگردان به ثمر رسید یکی از نامزدهای انتخاب به عنوان برترین گل فصل است. این نشان می‌دهد جهانبخش در اندک زمان‌هایی که فرصت بازی یافته توانسته برای برایتون ثمربخش باشد. نکته‌ای که خود گراهام به آن اشاره داشته و گفته جهانبخش بازیکن مؤثری است اما ظاهراً انگیزه او برای بازی‌های بیشتر در ترکیب برایتون سبب شده تا این باشگاه از ادامه همکاری با این بازیکن تا حدی منصرف شود.

*آرزوهای بزرگ

آری علی جهان می‌خواهد بازی کند. درست مانند مهدی طارمی که در ریوآوه بازی کرده یا سردار آزمون که بازی‌های چشمگیری درتیم زنیت داشت و هر دو به عنوان آقای گلی لیگ‌های پرتغال و روسیه دست یافتند. چه بسا اگر علی جهان در هلند می‌ماند می‌توانست همچون سردار و طارمی آقای گل لیگ هلند شود اما چه سود انگلیسی‌ها تا حدی با جهانبخش خصمانه برخورد کردند تا گران‌ترین خرید خود در فصل جاری به فکر جدایی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.