رئیس نظام پزشکی مشهدمقدس در مورد میزان ابتلا کادر درمان مشهد با ویروس کرونا توضیحاتی داد.

چه تعداد از کادر درمان مشهدمقدس با ویروس کرونا درگیر شده‌اند؟

به گزارش قدس آنلاین، علی بیرجندی‌نژاد اظهار داشت: یکی از مهمترین معضلاتی که مراکز درمانی مطب‌های مشهد با آن روبرو هستند کمبودهایی است که در زمینه تجهیزات پزشکی وجود دارد و بعضا مجبور هستند این اقلام را از بازار آزاد تهیه کنند.

رئیس نظام پزشکی مشهد بیان کرد: مطالبات پرستاران و پزشکان نیز که بخشی از آنها مربوط به مطالبات بیمه‌ای است روی زمین مانده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است.

بیرجندی نژاد خاطرنشان کرد: ۱۳ نفر از کادر درمان مشهد در مقابله با ویروس کرونا به شهادت رسیده‌اند و تعداد ابتلا نیز قبل از شیوع موج دوم حدود ۲۰۰ مورد بوده اما این آمار قطعا در پیک دوم بیماری افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین راهکار مقابله با این ویروس پیشگیری‌های بهداشتی است تصریح کرد: در این شرایط توصیه ما به همکاران این بوده که معاینات بالینی به حداقل برسد و سایر معاینات نیز با رعایت دستورالعمل‌های کامل بهداشتی صورت گیرد.

رئیس نظام پزشکی مشهد تصریح کرد: اعمال جراحی زیبایی در حال حاضر ممنوع است و دندانپزشکی نیز با محدودیت‌های خاص خود صورت می‌گیرد.

بیرجندی نژاد خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر شاهد افزایش سه برابری آمار مبتلایان در مشهد و استان بوده‌ایم و البته مطابق بررسی انجام شده این مهم ارتباطی به بازگشایی حرم رضوی ندارد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.