رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشمر گفت: حضور دسته های سینه زنی در خیابان های این شهر ممنوع است.

ممنوع بودن حضور دسته‌های سینه‌زنی در خیابان‌های کاشمر

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد حسین صداقتی با بیان اینکه پیشنهاداتی برای برگزاری مراسم‌های عزاداری در حسینیه‌های کاشمر به ستاد کرونای شهرستان ارائه شده است که پس از تصویب قابل اجرا است، گفت: همه ساله مردم کاشمر در دهه اول محرم به صورت دسته‌های سینه زنی در حسینیه‌های حیدری، علی اصغری، علی اکبری، مهدیه، ابوالفضلی، حسینی و امام زاده سید حمزه به عزاداری می‌پردازند که این برنامه‌ها برای امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا برگزار نخواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر تصریح کرد: حسینیه‌ها و تکایای شهرستان‌های اطراف و روستاهای کاشمر با حضور در امام زاده سید مرتضی (ع) و آرامگاه شهید مدرس در روزهای تاسوعا و عاشورا به عزاداری می‌پرداختند که برای امسال این نوع عزاداری برگزار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تکایا و حسینیه‌های شهرستان فقط شب‌ها از ساعت ۲۱ تا ۲۲.۳۰ برنامه سخنرانی و سینه زنی خواهند داشت، ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته همه حسینیه‌ها باید پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا را رعایت کنند. همچنین توزیع نذری چای، شربت و مواد خوراکی در حسینیه‌ها، معابر و خیابان‌ها ممنوع است.

حجت الاسلام صداقتی با اشاره به اینکه حسینیه‌هایی که دارای فضای رو باز نیستند، برای برگزاری مراسم در سالن باید تأییدیه مورد نیاز را از مرکز بهداشت دریافت کنند، افزود: همه تکایا ملزم هستند در سامانه سلامت ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند تا با یک چهارم ظرفیت برنامه اجرا کنند.

وی افزود: برای حضور بانوان در هیئت‌های مذهبی با توجه به اینکه همه تکایا مکان مناسبی برای حضور آنها ندارند، پیش بینی برگزاری مراسم عزاداری در صبح و بعدازظهر در بعضی از تکایا شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر با بیان اینکه توزیع غذای نذری فقط در ظرف یک بار مصرف درب منازل اعضای هیئت و نیازمندان انجام می‌گیرد، تصریح کرد: کسانی که در آشپزخانه‌های حسینیه‌ها فعالیت دارند باید کارت سلامت از مرکز بهداشت دریافت کنند.

صداقتی با اشاره به ثبت ۲۰۰ حسینیه در شهرستان کاشمر، اظهار کرد: برگزاری مراسم‌های عزاداری در دهه اول محرم منوط به مجوز و پذیرش شرایط مطرح شده توسط ستاد کرونای شهرستان است تا بتوانیم برنامه‌های پیش بینی شده را اجرا کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.