یک سناتور آمریکایی از امضای قراردادی میان یک شرکت آمریکایی با شبه نظامیان گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) در زمینه چاه‌های نفتی این کشور خبر داد.

قرارداد غیرقانونی آمریکا با «قسد» برای سرقت نفت سوریه

قدس آنلاین: «ایندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا به نقل از شبکه الحره خبر داد که «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.

در همین راستا شبکه الحره گزارش داد که گراهام در خلال جلسه کمیته روابط خارجی در مجلس سنای آمریکا با حضور «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد که مظلوم عبدی خبر از امضای قراردادی با یک شرکت آمریکایی در زمینه میدان های نفتی شمال شرق سوریه داده است.

به گفته این سناتور آمریکایی٬ عبدی به وی گفته بود که این بهترین وسیله برای کمک به همه در این منطقه است. پامپئو در این راستا اشاره کرد که زمان این توافق خیلی بیشتر از آنچه انتظار می رفت طول کشید و ما هم اکنون در مرحله اجرای آن هستیم.

به نظر می‌رسد که شرکت «دلتا کریسنت أل أل سی» آمریکا قراردادی را با شبه نظامیان قسد امضا کرده که این قرارداد غیرقانونی است؛ زیرا این قرارداد با یک طرف مسلح غیرقانونی در سوریه امضا شده٬ درحالی که این کشور یک دولت قانونی دارد که سازمان ملل آن را به رسمیت می‌شناسد.

در واقع نیروهای آمریکایی از خلال این توافق در تلاش برای تثبیت حضور غیر قانونی و اشغالگری خود در سوریه هستند.

در تاریخ 6 اکتبر گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده بود که تنها تعداد کمی از نظامیان آمریکایی در مناطق نفتی سوریه باقی خواهند ماند.

دونالد ترامپ پیش از این بارها اعتراف کرده که نظامیان این کشور برای نفت در سوریه حضور دارند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.