فرماندار درگز گفت: بارش سنگین باران و جاری شدن سیل ، ۱۹۸ میلیارد ریال به بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی این شهرستان خسارت واردکرد.

خسارت  ۱۹۸ میلیاردی  بارشهای تابستانی  به درگز

به گزارش قدس آنلاین، علی فراهی  اظهار کرد : عمده خسارتهای وارده به شهرستان درگز  در بخش کشاورزی شامل تلف شدن دام، تخریب راه های کشاورزی و عشایری و محصولات باغی و زراعی به میزان ۱۷۵ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد : فقط در جریان سیل ۱۰۲ راس دام در روستای میاب تلف شده و در دیگر مناطق تعدادی قنات و بخشی از گندم‌زارهای شهرستان نیز خسارت دیده است.

فرماندار درگز گفت: در پی بارشهای پنجشنبه گذشته نیروهای هلال احمر به خانواده‌های آسیب دیده از سیل در روستاهای میاب و خادمانلو امدادرسانی و اقلام مختلف نظیر چادر، پتو، مواد خوراکی و پوشاک میان آنان توزیع کردند.

فراهی افزود: طی بارشهای یاد شده در روز پنجشنبه ۹ مردادماه، ۲۴ میلیمتر باران در شهرستان بارید که در پی آن برق ۲۰ روستا در بخشهای لطف آباد و چاپشلو قطع شد اما تا ساعات پایانی شب، برق مناطق یاد شده به صورت موقت وصل و فردای آن روز نیز شبکه توزیع نیرو به طور کامل ترمیم شد.

وی آبگرفتگی و آسیب به منازل در دو روستای میاب و خادمانلو و شهر درگز را هشت باب عنوان کرد و ادامه داد: سیل ۱۲ میلیارد ریال نیز به راه‌های روستایی شهرستان خسارت وارد کرد و در حال حاضر تلاش برای بازگشایی راه روستایی دربندی- ریشخوار همچنان ادامه دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.