فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در حوزه فضای سایبری و مجازی اقدامات خوبی با همکاری رسانه‌ها برای کاهش میزان ارتکاب جرائم سایبری صورت گرفته است.

همکاری پلیس و رسانه در خراسان رضوی، کاهش جرم فضای سایبری

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی در نشست قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی در ایرنا مشهد گفت: پلیس بطور مستمر اقدامات و فعالیت‌های موثری را برای کاهش ارتکاب جرائم انجام می‌دهد که اجرای همه آن‌ها در ماموریت‌های نیروی انتظامی با لحاظ افزایش آرامش جامعه و شهروندان صورت می‌گیرد.

او افزود: اقتدار پلیس باید مشهود باشد و در عین حال نیروی انتظامی می‌بایست در عملکرد خود احساس آرامش را در بین عموم مردم افزایش دهد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: در چارچوب ارائه روزانه ١٢٠ هزار خدمت پلیس در این استان به مردم همچنین روزانه ١٤ هزار تا ٢٧ هزار مورد تماس تلفنی با سامانه "پلیس ١١٠" در خراسان رضوی از سوی شهروندان برقرار می‌شود.
سردار تقوی در ادامه خراسان رضوی را دارای شرایط ویژه توصیف و بیان کرد: بر همین اساس وظیفه پلیس رضوی در این استان متفاوت و سنگین‌تر از فعالیت‌های انتظامی جاری در دیگر استان‌های سطح کشور است.
او "برنامه‌ریزی، اخلاقمداری، تقویت امنیت عمومی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری" را اولویت‌های نیروی انتظامی دانست و تصریح کرد: مشهد همه‌ساله میزبان میلیون‌ها زائر بارگاه منور رضوی است لذا پلیس رضوی برای تامین امنیت در این کلانشهر اقدامات گوناگونی را به ویژه در بخش پیشگیری در دستور کار خود دارد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین به برخی محدودیت‌های نیروی انسانی با وجود حجم بالای ماموریت‌های پلیس اشاره و تاکید کرد: خراسان رضوی ١٧ هزار مشمول خدمت سربازی دارد که اگر برای اعزام اقدام کنند موضوع کمبود نیرو تا حدودی مرتفع می‌شود لذا رسانه می‌تواند نقش مهمی در تشویق مشمولان خدمت سربازی برای معرفی بهنگام و اعزام به سربازی ایفا کنند.
سردار تقوی در ادامه ارتکاب ٩٨ درصد موارد سرقت و کیف‌قاپی در مشهد توسط راکبان موتورسیکلت‌ها اشاره و اظهار کرد: پلیس امسال در برخورد با اراذل و اوباش در این کلانشهر اقدامات و عملیات بسیار موثری را انجام داده است.
او به بحران شیوع ویروس همه‌گیر کرونا اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی همانند دیگر نهادها و بخش‌های جامعه درگیر موضوع کرونا است، اما تلاش می‌شود این موضوع بر ماموریت‌های پلیس و انجام وظایفش تاثیری نگذارد چنانکه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا همکاری خوبی داشته و دارد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی به تشکیل پلیس امنیت اقتصادی در خراسان رضوی نیز اشاره کرد ادامه داد: در حوزه فضای سایبری و مجازی نیز پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) در تمام شهرهای استان فعال است.
سردار تقوی تاکید کرد: در چارچوب این حوزه تخصصی اقدامات خوبی با همکاری رسانه‌ها برای کاهش میزان ارتکاب جرائم سایبری صورت گرفته که حساس‌سازی جامعه و فعال شدن رمز پویای بانکی از آن جمله است.
او به افزایش شش درصدی کشفیات مواد مخدر ظرف چهار ماه نخست امسال در استان نیز اشاره و تصریح کرد: ظرف این مدت ۱۰ تن مواد مخدر در خراسان رضوی کشف و ضبط شده و ورودی مواد مخدر از مرزها کاهش یافته است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی تاکید کرد: هم‌اینک هیچ نقطه ناامنی در سطح خراسان رضوی وجود ندارد، زیرا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای تعمیق امنیت و ارتقاء سطح آرامش جامعه و شهروندان فروگذاری نمی‌کند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.