فرماندار شهرستان کاشمر گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید مدرس، ۱۴ برابر نسبت به گذشته افزایش داشته که این یک هشدار جدی است.

رشد ۱۴ برابری بیماران بستری مبتلا به کرونا در کاشمر

به گزارش قدس آنلاین، مسلم ساقی در سی و دومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که با حضور مسئولین شهرستان کاشمر و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی امروز برگزار شد، اظهار کرد: طبق آمار ارائه شده از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان در یک ماه گذشته خوشبختانه فوتی از بیماری کرونا نداشتیم ولی در هفته گذشته چهار نفر فوتی در منطقه ترشیز (شهرستان‌های بردسکن، خلیل آباد و بردسکن) داشتیم.

وی ابراز کرد: تعداد بیماران بستری در بیمارستان شهید مدرس ۱۴ برابر نسبت به گذشته شده که این یک هشدار است و با توجه به تغییر رویکرد این ویروس ناشناخته و مخرب، بایستی در حوزه پیشگیری اقدامات بیشتری انجام دهیم.

فرماندار کاشمر ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمینه جلوگیری از شیوع کرونا در بخشهای مختلف، از اولویتهای ستاد کرونا شهرستان از ابتدا تاکنون بوده است که از روزهای آغاز شیوع کرونا تیم مشترک بازرسی با جدیت در این خصوص تلاش کرده است.

ساقی گفت: تاکنون شش هزار و ۲۸۹ مورد بازرسی از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شده است که منجر به تعطیلی ۱۱ مورد اماکن عمومی و عرضه مواد غذایی و ۲۷۹ مورد از متخلفین به مراجع قضائی و تعزیرات معرفی شده اند.

وی در خصوص برگزاری عزاداری‌های محرم و صفر، بیان کرد: پیشنهادات شهرستان دراین خصوص به استان ارسال شده و پروتکل‌های ابلاغی و مصوب ستاد ملی پیشگیری ازکرونا در شهرستان اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دولت قرار است که از صندوق ذخیره ارزی برای بحث کرونا برداشت‌هایی داشته باشد که مجلس قطعاً موافقت خواهد کرد.

حجت الاسلام جواد نیک بین افزود: مجلس همیشه در زمینه تأمین اعتبارات در دو عرصه از محل صندوق ذخیره ارزی پیگیر بوده است؛ عرصه امنیت و صنایع دفاعی و موشکی و عرصه سلامت که در این دو حوزه تقریباً اعتبارات در نهایت خودش بوده است و در این مجلس هم حتماً همینطور خواهد بود.

وی با بیان اینکه عرصه، عرصه جنگ و جهاد است، تصریح کرد: در موضوع کرونا مجاهدین عرصه بهداشت و درمان، پرستاران و پزشکان هستند که واقعاً کار دشواری دارند و تلاش‌های شبانه روزی این عزیزان در حوزه پیشگیری و درمان قابل تقدیر است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.