مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: نهمین زایمان اضطراری از ابتدای امسال تاکنون در داخل آمبولانس‌های ۱۱۵، در این شهرستان رخ داد.

انجام نهمین زایمان اضطراری در آمبولانس اورژانس تایباد

به گزارش قدس آنلاین، حیدر احسانی اظهار کرد: نهمین زایمان اضطراری از ابتدای امسال تاکنون درون آمبولانس‌های ۱۱۵، هنگام انتقال مادر باردار به مراکز درمانی و بیمارستانی این شهرستان انجام گرفته است. در مدت یادشده نیروهای اعزامی اورژانس ۱۱۵ با قید فوریت های امدادرسانی به مادر و کودک  اقدامات لازم را همزمان با زایمان و داخل آمبولانس های اعزامی با موفقیت انجام داده اند.

وی اظهار کرد: در اغلب موارد و پس از تماس با اورژانس ۱۱۵، تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی به سرعت در محل حضور یافته و با مراقبت از مادر مراحل زایمان را با حفظ اقدامات لازم برای سلامتی کودک انجام داده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: سرم درمانی، مدیریت صحیح راه هوایی نوزاد، کلامپ کردن و بریدن بند ناف، تخلیه ترشحات دهان نوزاد و سایر فعالیت های مربوط به انجام زایمان های اضطراری از جمله اقدامات موثر نیروهای اعزامی اورژانس در انجام زایمان های یادشده در داخل آمبولانس بوده است.

احسانی افزود: امدادگران اورژانس پس از انجام مراحل درمانی لازم، مادر و نوزاد را نجات داده و برای دریافت خدمات بیشتر بهداشتی به بیمارستان منتقل می کنند.

وی ادامه داد: تکنسین های اورژانس ۱۱۵مهارت عملی گرفتن نوزاد، انجام مراقبت های تخصصی از مادر باردار در کابین آمبولانس، اقدامات پیش بیمارستانی در زایمان، خونریزی ها، مراقبت از مادر باردار و نوزاد تازه متولد شده و فوریت های پزشکی در حاملگی های پرخطر را فرا گرفته‌اند.

نوزاد متولد شده یاد شده در تایباد که یک دختر است شب گذشته در مسیر انتقال مادر بارداری از سمت روستای کرات تایباد به بیمارستان خاتم الانبیای این شهر متولد شد که حال مادر و نوزاد مساعد است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.