نخست وزیر رژیم اسرائیل در اظهاراتی جدید در واکنش به اعتراضات علیه خود، این تظاهرات‌ها را تلاش برای لگد مال کردن "دموکراسی" دانست و رسانه‌ها را به تحریک علیه خود متهم کرد.

نتانیاهو: رسانه ها، علیه من تحریک می کنند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت شبکه المیادین، این اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در حالی مطرح شده که تظاهرات مردم اسرائیل علیه پرونده فساد او و ناکامی‌اش در مقابله با شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.

به گزارش روزنامه هاآرتص، هزاران نفر از مردم اسرائیل روز شنبه در ۲۶۰ منطقه سراسر اسرائیل از جمله قدس و تل‌آویو تجمع کرده و خواهان استعفای نتانیاهو شدند.

شبکه «کان» اسرائیل نیز از تجمع هزاران نفر مقابل مقر نخست‌وزیری در قدس خبر داد. رسانه‌های اسرائیل پیش‌بینی می‌کنند که این اعتراضات گسترش خواهند یافت.

گفتنی است مردم اسرائیل بیش از دو ماه است که علیه عملکرد دولت نتانیاهو تطاهرات برپا می‌کنند و خواستار استعفای وی هستند.

اعتراضات علیه نتانیاهو تنها به داخل فلسطین اشغالی محدود نشده و به شهرهای آمریکا از جمله سان فرانسیسکو کشیده شده است.

ده‌ها اسرائیلی در این شهر آمریکایی خواستار دموکراسی و استعفای نتانیاهوی مجرم شدند.

این در حالی است که نتانیاهو این اعتراضات را تلاشی برای لگد مال کردن "دموکراسی" ادعایی در اراضی اشغالی تعبیر کرده و رسانه‌ها را مقصر تحریکات علیه خود می‌داند.

او می‌گوید: من شاهد له کردن دموکراسی به اسم دموکراسی هستم، در این تظاهرات مخدوش کردن تمام اصول وجود دارد این تظاهرات محل شیوع کروناست، هیچ کس برای توقف آن تلاشی نمی‌کند در مقابل این تظاهرات با بسیج عمومی بی‌نظیر رسانه‌ها شعله‌ور می‌شود.

نتانیاهو اضافه کرد: زمانی که تظاهرکنندگان به مقر اقامت من رسیدند مشعل‌هایی در دست داشتند و تهدید می‌کردند کوکتل مولوتف پرتاب می‌کنند زمانی که تحریک و تهدید به قتل نخست وزیر و خانواده‌اش وجود دارد رسانه‌ها آن را نادیده‌ می‌گیرند و روی آن سرپوش می‌گذارند و سیاستمداران سکوت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.