۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
کد خبر: 714437

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در خراسان رضوی گفت: با اجرای ۸۵۰ طرح اشتغال‌زایی در ۳۹ روستای سرخس ، ۱۹۵۰ شغل جدید ایجاد شد.

ایجاد ۱۹۵۰ شغل جدید در سرخس

به گزارش قدس آنلاین، سید عبدالله ارجاعی در مراسم اجرای مرحله دوم رزمایش همدلی و احسان در سرخس اظهار کرد: یکی از کارهای بزرگ امام(ره) ایجاد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بود که در شهرستان سرخس در چند حوزه فعالیت داریم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در خراسان رضوی با اشاره به محرومیت‌زدایی از اشخاص افزود: در مرحله اول ۶۵۰ بسته و در مرحله دوم ۳۳۰۰ بسته توزیع کردیم.

وی با اشاره به ایجاد کارگاه‌های ماسک توسط مردم، بیان کرد: کارگاه‌های تولید ماسک کاملاً مردمی تشکیل شد، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پارچه آن را تأمین کرد و ۱۰۰ هزار ماسک در سرخس تولید کردیم، ۲۰ هزار آن را رایگان توزیع کردیم که با این اقدام در سرخس مشکل ماسک نداشتیم.

ارجاعی با اشاره به فعالیت‌های این ستاد در حوزه اشتغال‌زایی در سرخس عنوان کرد: ۸۵۰ طرح اشتغال‌زایی در ۳۹ روستای سرخس اجرا شده که از این طرح‌ها ۱۹۵۰ شغل به وجود آمده و امیدواریم این مشاغل پایدار شود، ضمن اینکه ۱۶۰ طرح اشتغال‌زایی نیز برای امسال در سرخس اجرا می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در خراسان رضوی، محرومیت‌زدایی از سرزمین جغرافیایی را دیگر برنامه‌های این ستاد در سرخس عنوان کرد و گفت: تاکنون ۷ مدرسه، ۸ مسجد و ۲ خانه عالم توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سرخس ساخته شده است.

وی کمک به راه‌اندازی کارگاه‌های اقتصادی تعطیل شده را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سرخس عنوان و اظهار کرد: توانستیم با اعتبار یک میلیارد تومان ۱۵ کارگاه را مجدد فعال کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در خراسان رضوی بیان کرد: اگر مسؤولان در سرخس بتوانند سرمایه‌های خرد مردم را جمع کنند، ما نیز به همان میزان سرمایه‌گذاری و مشارکت می‌کنیم و طرحی را با همکاری معاونت اقتصادی استانداری و ستاد مرکزی اجرایی فرمان امام (ره) اجرا می‌کنیم.

توزیع ۳۳۰۰ بسته معیشتی توسط ستاد فرمان امام در سرخس

امام جمعه سرخس نیز در این جلسه با اشاره به دهه ولایت، گفت: کسانی که آنقدر به فکر محرومین هستند که در اوج ارتباط با خدا یعنی نماز از محروم فراموش نمی‌کنند و انگشتر خود را به سائل می‌دهند و این به معنی زکات است.

حجت الاسلام محمد بختیاری بیان کرد: یکی از خصوصیت‌های بارز حکومت اسلامی این است که توجه ویژه به محرومین دارد و انقلاب ما انقلاب مستضعفین است.

وی افزود: حکومت الهی به هیچ عنوان محروم و مستضعف را فراموش نمی‌کند و مقتدای آن حکومت آقا امام علی علیه السلام است.

امام جمعه سرخس گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به عنوان میراث امام راحل چون ستاره‌ای می‌درخشد که در مقاطع مختلف به داد محرومان می‌رسد.

بختیاری ادامه داد: در سرخس ستاد اجرایی در چهار بخش مساجد، مدارس، اشتغال و رسیدگی به محرومان فعال است.

وی بیان کرد: در مدتی که دشمنان به دنبال ضربه زدن به اشتغال و اقتصاد مردم بودند، این ستاد اجرایی بود که ۶۰۰ شغل در سرخس ایجاد کرد و یک اعتماد مضاعفی در جامعه شکل گرفت.

امام جمعه سرخس عنوان کرد: کادر و تشکیلاتی که ستاد اجرایی در سرخس دارد، یک کادر منحصر به فرد است و اعتماد خوبی نسبت به نیروهای بومی منطقه انجام می‌شود و اکنون تسهیلگران سرخسی ما در چند شهر دیگر فعالیت می‌کنند.

بختیاری عنوان کرد: در رسیدگی به محرومان امروز ۳ هزار و ۳۰۰ بسته در بین محرومان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات بیمارستان سرخس عنوان کرد: در سرخس بیمارستانی ایجاد شده که آی‌سی‌یو و مخزن دستگاه اکسیژن‌ساز ندارد که امیدواریم ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در این زمینه کمک کند.

تولید ۱۰۰ هزار ماسک توسط بسیجیان سرخس

فرمانده سپاه سرخس نیز در این جلسه گفت: بسیج ماموریت‌های متعددی را برای خودش تعریف کرده است و در سرخس نیز ما در موضوع کرونا ورود کردیم و در گندزدایی و ضدعفونی معابر و تولید ماسک در چهار کارگاه نقش داشتیم.

مجید آذرکیش بیان کرد: در مرحله اول ۱۰۰ هزار ماسک توسط بسیجیان تهیه شد و بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی، بهداشتی و ذبح دام توسط مجموعه پایگاه‌های بسیج با همکاری سایر دستگاه‌ها آماده و توزیع شد.

وی افزود: تعامل خوبی بین دستگاه‌های مختلف شهرستان سرخس وجود دارد و با یک همدلی اقدامات شایسته را در شهرستان انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه سرخس عنوان کرد: مرحله دوم کمک مومنانه در دهه ولایت در شهرستان توسط شبکه گسترده بسیج روز پنجشنبه انجام می‌شود.

آذرکیش گفت: شبکه گسترده بسیج آمادگی دارد تا در عرصه‌های مختلف با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همکاری کند و بسیج می‌تواند بازوی توانمند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرستان سرخس باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    دروغ میگه