همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: «قلم» باید از کانون‌های زر و زور و تزویر به دور باشد.

«قلم» باید از کانون‌های زر و زور و تزویر به دور باشد

به گزارش قدس آنلاین ، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی شامگاه دوشنبه و در نخستین روز از هفته خبرنگار و در تجدید میثاق خبرنگاران با آرمان‌های شهدا بر سر مزار شهدای گمنام پارک مردم اظهار کرد: قرآن کریم برخی از قلم‌ها را مستحق قسم خوردن دانسته است، قلم‌هایی که سطر به سطر و واژه به واژه‌ای که می‌نویسند ارزشمند هستند.

شعبانی با بیان اینکه قلمی که قرآن از آن یاد می‌کند بر سر حق معامله‌ نمی‌کند و بر سر منافع مردم داد و ستدی انجام نمی‌دهد افزود: این قلم در فریاد زدن حق کوتاهی نمی‌کند، متعهد به اخلاق است و امیدآفرینی، نقد کردن و مطالبه‌گری را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه «قلم» باید از کانون‌های زر و زور و تزویر به دور باشد بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، برای حرکت در مسیر اجرای عدالت است و خبرنگاران باید در این مسیر نقش خود را تعیین کنند و می‌توانند بسیار موثر باشند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان همدانتأکید کرد: خبرنگاران صدای کسانی باشند که نمی‌توانند حرف خود را بزنند، مانند حاشیه‌نشینان و کم‌برخوردارانی که رسانه‌ای ندارند.

شعبانی با تأکید بر اینکه قلم‌هایی هستند که منافع مردم برای آنها مهم است و دغدغه فرهنگ دارند خاطرنشان کرد: قلم آزاد وقتی نقد می‌کند، منصفانه می‌نویسد و به جامعه امید می‌دهد و بر میزان اعتماد آن می‌افزاید چراکه امروز ما نیاز داریم که جامعه را امیدوار کنیم.

وی عملکرد رسانه‌های استان در فرهنگسازی برای مقابله با کرونا را قابل قبول خواند و گفت: رعایت موارد بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک نیاز به فرهنگسازی داشت که رسانه‌ها به خوبی از عهده آن برآمدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در پایان از همه دستگاه و متولیان خواست به وعده‌هایی که به رسانه‌ها دادند عمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.