دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار مبتلایان و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ بین افراد غیربومی بستری در بیمارستانهای کلانشهر مشهد رو به افزایش است لذا از عموم هموطنان استدعا می‌شود بطور موکد و جدی از سفر به مشهد پرهیز کنند.

افزایش شمار مبتلایان غیربومی به کرونا در مشهد هشدار دهنده است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا رحیمی اظهار کرد : مشهد در وضعیت قرمز شیوع ویروس همه‌گیر کرونا قرار دارد، بنابراین به هیچ وجه مقصد مناسبی برای سفر نیست. 
وی ادامه داد: هم‌اینک دست‌کم ۲۰ درصد بیماران بستری در بیمارستانهای ویژه کرونا را در مشهد افراد غیربومی ساکن دیگر استانها و شهرستانهای کشور تشکیل می‌دهند که در این شرایط مصلحت سلامتی خود را ندیده گرفته و به مشهد سفر کرده‌اند.

مسوول اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد  بیان کرد: برخی از مبتلایان غیربومی به ویروس کرونا، در مشهد جان خود را از دست می‌دهند لذا پیکر آنها با تدابیر خاص و آمبولانسهای ویژه به زادگاهشان در خارج از مشهد و خراسان رضوی منتقل می‌شود. 
وی بر لزوم حیاتی رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماع، زدن ماسک به صورت و اجتناب از سفرهای غیرضروری" برای مهار و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ تاکید و بیان کرد: همه دست‌اندرکاران امور بهداشتی درمانی و خادمان سلامت بطور شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند. 

دکتر رحیمی گفت: با این وجود، شرط موفقیت خادمان سلامت در جبهه مبارزه با ویروس مرگبار کرونا همکاری و همراهی مستمر مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی است. 

بکارگیری همه بیمارستانها 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیزاز بهره‌گیری گنجایش بیمارستانهای غیردانشگاهی و خصوصی به منظور بستری و ارائه خدمات‌ درمانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونایی در کلانشهر مشهد خبر داد.
دکتر شاپور بدیعی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و پیش‌بینیهای لازم هم‌اینک استفاده از گنجایش و امکانات بیمارستانهای خارج از مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی در فصلهای پاییز و زمستان پیش‌رو در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بیمارستانهای زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی در مشهد شامل فارابی و ۱۷ شهریور بخشی از تختها و امکانات درمانی خود را خود را به همین امر اختصاص داده‌اند.  
معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در هماهنگی نیروهای مسلح بیمارستانهای ثامن‌الائمه و امام حسین در مشهد به پذیرش و بستری کادر و سربازان مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافته‌اند و در بخشهای بستری و مراقبتهای ویژه این مراکز درمانی نظامی به بیماران خدمات‌رسانی می‌شود. 
وی افزود: بر اساس مصوبه قرارگاه ملی مقابله با ویروس کرونا همچنین از گنجایش و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی استفاده خواهد شد. این امر در مرحله رایزنی، انتخاب مرکز درمانی و برنامه‌ریزی برای آموزش پرسنل قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.