خراسان شمالی-استاندار خراسان شمالی گفت: مدیران بانک‌های این استان شرایط اقتصادی را درک کرده و مته به خشخاش سرمایه‌گذارانی که پرونده‌های آن‌ها معطل دریافت تسهیلات است، نگذارند.

خط و نشان استاندار خراسان شمالی برای مدیران بانک ها

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: شرایط کشور عادی نیست و هم‌اکنون دو هزار واحد صنفی در کشور توسط بانک‌ها تملک شده است اما نباید گذاشت در این شرایط کار به تعطیلی واحدها بکشد و احیاناً این اتفاق در خراسان شمالی هم بیفتد.

وی بابیان اینکه زمانی پرونده‌ای به بانک‌ها معرفی می‌شود پروسه تکمیل و پرداخت تسهیلات نباید ماه‌ها به طول بینجامد افزود: سرمایه‌گذار انتظار دارد تسهیلاتی که می‌خواهد هرچه زودتر به دستش برسد نه این‌که ۲ سال طول بکشد و هزینه‌ها چند برابر شود که در آن صورت این پول دیگر به دردش نخواهد خورد.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: مدیران بانک آینده استان تاکنون بسیار ضعیف عمل کرده‌اند و این در حالی است که بانک‌های عامل موظف به رفع و حل مشکلات تولیدکنندگان هستند.

شجاعی گفت: مهلت سه‌روزه‌ای به بانک آینده جهت حل مشکل تولیدکنندگان داده شد در غیر این صورت از ادامه فعالیت مدیر مربوطه جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: برخی بانک‌های خصوصی توجهی به شرایط موجود ندارند که از این به بعد خود ما به پرونده‌ها ورود پیدا می‌کنیم.

استاندار خراسان شمالی بابیان اینکه ۲۳ هزار واحد صنفی فعال در استان وجود دارد که سه هزار واحد آن مشمول دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ هستند، گفت: این موضوع به اتحادیه‌ها و اتاق اصناف جهت دریافت تسهیلات اعلام شود.

شجاعی تصریح کرد: پرونده‌های موجود در بانک‌ها باید ظرف یک هفته با ارائه مستندات تعیین تکلیف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.