اگرچه آمارها نشان می‌دهد اروپا با جمعیتی به مراتب کمتر از آسیا، سه برابر تلفات کرونایی بیشتری داشته، اما ساکنان این قاره به این باور رسیده‌اند که کرونا یک توطئه است و ماسک، پوزه‌بندی است که دولت‌هایشان آن‌ها را مجبور کرده به صورت بزنند!

این اروپایی‌های بافرهنگ!

قدس آنلاین:  اگرچه آمارها نشان می‌دهد اروپا با جمعیتی به مراتب کمتر از آسیا، سه برابر تلفات کرونایی بیشتری داشته، اما ساکنان این قاره به این باور رسیده‌اند که کرونا یک توطئه است و ماسک، پوزه‌بندی است که دولت‌هایشان آن‌ها را مجبور کرده به صورت بزنند! آن‌ها می‌گویند محدودیت‌های کرونایی که اتحادیه ایجاد کرده برای محدود کردن شهروندان است نه برای سلامتی آن‌ها. روز گذشته هزاران نفر از مخالفان ماسک و محدودیت‌های کرونایی در برلین و لندن به خیابان‌ها ریختند و در حالی‌که هیچ‌کدام از اقدام‌های پیشگیرانه را انجام نداده بودند، علیه سیاست‌های بهداشتی دولت‌های اروپایی تظاهرات کردند.

به گزارش راشاتودی، در برلین این تظاهرات به خشونت کشیده شد و ۱۸ افسر پلیس زخمی شدند! پلیس آلمان با استفاده از تجهیزات ضدشورش تظاهرات را متفرق کرد. باوجود این، معترضان در شعارهایی از دولت خواستند به دلیل عدم موفقیتش برای مهار اوضاع، استعفا کند. معترضان اعلام کردند کرونا تنها یک توطئه است و تأکید کردند: دولت‌ها این ویروس را به دلیل امور سیاسی و اقتصادی رهبران برخی کشورها شیوع دادند. دیلی بیست تعداد حاضران در تظاهرات را ۲۰هزار تن گزارش داده است.

تظاهرکنندگان همچنین دولت را به سرقت آزادی‌شان متهم کرده و خواستار پایان وحشت به دلیل کرونا و احیای حقوق اساسی مردم شدند.

در تمام طول تظاهرات، پلیس به‌منظور تذکر به معترضان برای رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، از بلندگو استفاده کرد.

معترضان همچنین شعار می‌دادند «مجبورمان کرده‌اند پوزه‌بند ببندیم» و «محافظت طبیعی به جای واکسیناسیون».

براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، تاکنون در آلمان ۲۱۰هزار و ۶۷۶ نفر به کووید۱۹ مبتلا ۹هزار و ۱۵۳ نفر نیز جان باخته‌اند.

بی‌بی‌سی تجمع در مقابل دفترش را نمی‌بیند

اما آلمان تنها کشوری نبود که شاهد این اعتراض‌ها بود. مردم در انگلیس هم تعطیلات آخر هفته‌شان را در خیابان‌ها سپری و به محدودیت‌های کرونایی دولت‌ها اعتراض کردند. این اعتراض‌ها یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که کابینه انگلیس دستورالعمل‌های خود را برای پوشیدن ماسک گسترش داده است. تظاهرات‌کنندگان در شعارهایشان خواهان زندگی عادی شده‌اند و تلاش دولت‌ها برای اعمال نوعی جدید از استانداردها برای تعریف آزادی اجتماعی را محکوم کردند. گاردین هم به نقل از رهبران معترضان گزارش داد: دولت‌ها به وسیله ماسک، ما را به برده تبدیل کرده‌اند.

معترضان پس از تجمع در یک پارک مرکزی در لندن و شعار علیه محدودیت‌های کرونایی، به سمت دفتر مرکزی بی‌بی‌سی حرکت کردند. اروپایی‌ها معتقدند رسانه‌های اروپایی، کرونا را به عاملی برای ترساندن مردم و حاکم کردن رعب و وحشت تبدیل کرده‌اند. اگرچه بیانیه پایانی اعتراض‌ها در انگلیس در مقابل ساختمان بی‌بی‌سی قرائت شد اما این رسانه سلطنتی اشاره‌ای به این تظاهرات نکرده است.

همه این‌ها در حالی‌است که انگلیس با ۴۶هزار کشته کرونایی بدترین وضعیت بهداشتی در اروپا را تاکنون شاهد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.