همدان - نماینده سازمان بهداشت جهانی در همدان گفت: امروزه بسیاری از پزشکان در خط اول مقابله با کرونا خدمت می‌کنند.

امروزه بسیاری از پزشکان در خط اول مقابله با کرونا خدمت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین ،نماینده سازمان بهداشت جهانی صبح دوشنبه در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان  با تشکر از میزبانی خوب دانشگاه علوم پزشکی همدان در اولین سفرش به این استان ضمن ادای احترام به همه فعالان حوزه سلامت اظهار کرد: امروزه بسیاری از پزشکان در خط اول مقابله با کرونا خدمت می‌کنند.

پروفسور هملمن با بیان اینکه بیشترین مشکلات موجود مربوط به تامین وسایل حفاظتی است، به مسائل مربوط به ورود اقلام بهداشتی درمانی به کشور اشاره کرد و برنامه‌های سازمان بهداشت برای تولید کیت‌های تست تشخیصی و فراهم آوردن وسایل بهداشتی خبر داد.

وی با ابراز خوشحالی از راه‌اندازی خط تولید وسایل حفاظتی در همدان؛ انتشار مقالات پژوهشی در حوزه کرونا را رضایت‌بخش اعلام  کرد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی با تاکید بر اهمیت حوزه آموزش بهداشت، سلامت و ارتقای بهداشتی ابراز امیدواری کرد که سواد بهداشتی ارتقا یابد.

هملمن ضمن تشکر از ارائه  جامع و کامل رئیس دانشگاه و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به ارزشمندی پایلوت بودن همدان در برنامه « هر خانه یک پایگاه سلامت»گفت: با شنیدن این گزارش متوجه موقعیت اپیدمی همدان و نحوه برخورد با اپیدمی و کنترل آن شدم.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه استان همدان در مرحله اول سناریوی خود با در نظر گرفتن پروژه ۷۰۰تخت خوابی باقی مانده و نیاز به تعداد تخت بیشتر نبوده است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی بازدید از برخی مراکز آموزشی درمانی را جزو برنامه‌های  پروژه «آی. سی. ای. آر.پی» دانست و گفت: این پروژه مربوط به پاسخ دهی ایران به کووید ۱۹است که در آن سازمان بهداشت جهانی قراردادی برای تامین وسایل حفاظتی با  هدف بالا رفتن استاندارد وسایل تشخیص کوید و ۱۹در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.