مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: المان پایگاه هوشمند دانش نمونه‌ای دیگر از اجرای پروژه المان‌های هوشمند شهرداری است که به زودی در ایستگاه طالقانی قطار شهری مشهد نصب خواهد شد.

المان پایگاه هوشمند دانش در ایستگاه طالقانی متروی مشهد نصب می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد رجائیان اظهار کرد: شهرداری اجرای پروژه‌ای موسوم به المان‌های هوشمند را از سال گذشته آغاز کرده است، المان پایگاه هوشمند تندرستی، نمونه‌ای از اجرای این‌ پروژه بود که پارسال در ایستگاه فلسطین قطار شهری مشهد نصب شد و مردم در مقابل این دستگاه با اجرای حرکات ورزشی می‌توانستند یک عدد بلیت قطار شهری دریافت کنند.

وی به المان هوشمند پایگاه دانش به عنوان نمونه بعدی اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود: این المان نیز سوالاتی را در مورد هوشمندسازی شهر مطرح می‌کند و ما از این طریق به دنبال این هستیم که اطلاعات مردم در خصوص خدمات شهری که در سطح شهر وجود دارد را مورد سنجش قرار دهیم که البته موضوع سوالاتی که این المان مطرح می‌کند به صورت دوره‌ای می‌تواند تغییر کند،  به عنوان مثال در ایام مناسبتی سوالاتی متناسب با آن مناسبت مطرح می‌شود. مردم نیز با پاسخ صحیح دادن به این سوالات می‌توانند از این دستگاه بلیت رایگان دریافت کنند.

رجائیان با بیان اینکه اینکه ایستگاه در نظر گرفته شده برای نصب این المان ایستگاه طالقانی است، عنوان کرد: در حال حاضر مراحل آماده‌سازی مکان این دستگاه با همکاری قطار شهری در حال انجام است، دستگاه آماده است و به محض اینکه مراحل آماده سازی مکان در نظر گرفته شده طی شود، دستگاه نصب خواهد شد.

مدیر عامل فاوای مشهد در خصوص المان هوشمند تندرستی اظهار کرد: این المان نیز که از پارسال در ایستگاه فلسطین قطار شهری نصب شده بود، در حال حاضر فعال است. برنامه شهرداری این است که تعداد این المان‌ها را افزایش دهد و نصب چند مورد المان مختلف دیگر نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد که این‌ها نیز به زودی استقرار خواهند یافت و به مردم در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه المان هوشمند تندرستی بسیار مورد استقبال جوانان و نوجوانان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در شبکه‌های اجتماعی نیز این المان بسیار مطرح شد،  حرکات نوآورانه این چنینی، موجی از شور و نشاط را ایجاد می‌کنند. این اقدامات یک سری فعالیت‌های نمادین هستند و قطعا نمی‌توان انتظار داشت این المان از افراد ورزشکار بسازد، اما همین نشاطی که این دستگاه به مدت چند دقیقه برای مردم به وجود می‌آورد، خالی از لطف نیست.

رجائیان بیان کرد: المان پایگاه هوشمند تندرستی تا به حال ۴۰۰۰ بلیت به مسافران عرضه کرده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.