معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۵۰ هزار آزمایش پزشکی ویروس کرونا برای مراجعان سرپایی در مراکز خدمات جامع سلامت زیرپوشش این دانشگاه انجام شده است.

انجام 50 هزار آزمایش سرپایی کرونا در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قلیان گزارش داد: نتیجه ۴۰ تا ۴۵ درصد این موارد آزمایشهای طبی از مراجعان سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت این دانشگاه بخاطر وجود علائم مشکوک به کرونا، مثبت اعلام می‌شود.

وی افزود: آزمایش طبی ویروس کرونا بر روی شهروندان بطور معمول در بین افراد مراجع با علائم مشکوک تنفسی، افراد با بیماریهای زمینه‌ای و شهروندان با سن بالای ۶۰ سال گرفته می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مراکز خدمات جامع سلامت سطح اول نظام ارجاع بیماران کرونایی به شمار می‌روند به طوری که افراد با داشتن علائم مشکوک در این مراکز زیر پوشش خدمات مراقبتی و دارویی قرار می‌گیرند.

وی گفت: بیماران مراجعه کننده به مراکز جامع خدمات سلامت در صورت نیاز به خدمات تخصصی و تصویربرداری به ۱۵ مرکز سطح دو ارجاع و در صورت نیاز به خدمات بستری به مراکز بیمارستانی که سطح سه خدمات هستند انتقال داده می‌شوند.

دکتر قلیان افزود: ۳۵ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ساعت هشت تا ۲۲ به طور ویژه به مراجعان سرپایی مشکوک و مبتلا به بیماری کووید-۱۹ خدمات‌رسانی می‌کنند که از این تعداد ۱۷ مرکز در مناطق پنج گانه مشهد فعال و سایر مراکز در دیگر شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه دایر هستند.

وی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت بروز علائم بیش از هر اقدامی با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند و در این مرکز شهروندان علاوه بر راهنمایی در زمینه علائم بیماری کرونا، در خصوص نشانی مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته با توجه به محل سکونت و سطح‌بندی بیماران نیز آگاهی می‌یابند. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.